پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
طباطبایی نژاد

حوزه/ ما روحانیون و مبلغین باید سختی های راه هدایت مردم را به جان بخریم و مردم را از جهل ونادانی و خرافاتی که در زندگی روزمره آنها ریشه دوانده است دور کنیم و به راه امامان سمت و سو دهیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، صبح امروز در جمع مبلغین طرح هجرت اصفهان گفت: ماه ذی الحجه ماه بسیار ارزشمندی است که تمام این ماه متعلق به امیرالمومنین (ع) و خانواده ایشان است.

مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به مناسبت های ویژه در این ماه بیان کرد : ازدواج حضرت علی(ع) و زهرا(س)، تولد موسی بن جعفر(ع) ، امام هادی(ع) و عید غدیر از برکات مهم این ماه است .

نماینده ولی فقیه در اصفهان ماه ذی الحجه را بیان کننده ولایت و امامت برای شیعیان دانست و اظهارکرد: از میان شیعیان علی(ع) کسانی هستند که به شریعت آن حضرت آگاه اند و راه و خط ایشان را پیروی میکنند.

امام جمعه اصفهان با تاکید بر محتوا و معنای شریعت در دین تصریح کرد : شریعت یعنی راه و خط و به این معنا که همه انبیا به خصوص پیامبران اولوالعزم، شریعت مختلفی داشته اند، ولی دین همه آنها یک دین واحد است.

وی در ادامه افزود: شریعت پیامبران ما در زمان های مختلف با توجه به فهم مردم آن زمان و شرایط تغییر می کرد و امامان و پیامبران برای روشن شدن و هدایت مردم به راه راست که همان راه الهی و حق است در تلاش بودند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به سخن حضرت علی(ع) اظهار کرد: آن دسته از مردم که به شریعت ما آگاه هستند و با سعی و تلاش خود نا آگاهان و ضعیفان شیعه را از ظلمت به نور علمی که از ما گرفته اند هدایت می کنند در روز قیامت تاجی از نور بر سر دارند و تمام تاریکی ها را روشن ونورانی می کنند.

آیت الله طباطبایی نزاد  با اشاره به سختی های این راه برای روحانیت و طلبه های جوان تصریح کرد: ما باید سختی های این راه را به جان بخریم و مردم  را از جهل ونادانی و خرافات هایی که در زندگی روزمره آنها ریشه دوانده است دور کنیم و به راه امامان سمت و سو دهیم.

مدیر حوزه علمیه اصفهان بیان کرد: طلبه و روحانی کسی است که دست از خوشی ها برداشته و شیرینی سختی ها را چشیده و هر روز محکم تراز قبل برای موفقیت در این راه قدم بر می دارد.

عضو خبرگان رهبری  با اشاره به روایات و احادیث تصریح کرد: علم بدون فایده و سود به دیگران هیچ ارزشی ندارد و عمل و فعالیت یک شخص و هدایت دیگران به راه راست و حق بسیار ارزشمندو با عظمت است.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به روایتی از امیر المومنین (ع) عنوان کرد: کسی که می خواهد مردمی را به راه راست هدایت کند ابتدا بایستی خود را تقویت کند وگرنه به منزله کسی است که می خواهد سایه چوبی کج را صاف کند قبل از اینکه چوب را صاف کرده باشد.چنین کاری محال و بی فایده ای است.

مدیر حوزه علمیه اصفهان بیان کرد: مردم در جامعه همانند یک سایه به دنبال روحانی هستند، رفتارهای او را سر لوحه زندگی  و روزمره خود قرار می دهند و راه او تعیین کننده راه جوانان و نوجوانان این جامعه است.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha