پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام علی اکبر صفری - معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی

حوزه/معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» هم‌زمان با ماه محرم با شعار «کرامتنا الشهاده» خبر داد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر صفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: طرح «بصیرت عاشورایی» در ماه محرم و صفر در استان اجرا می‌شود.

وی افزود: طرح بصیرت عاشورایی امسال از 31 شهریور آغاز و تا 28 آبان ماه پایان ماه صفر ادامه می‌یابد و شعار امسال طرح بصیرت عاشورایی «کرامتنا الشهاده» نام‌گذاری شده است.

حجت‌الاسلام صفری، طرح بصیرت عاشورایی در امامزادگان استان در ماه محرم و صفر اجرا می‌شود، گفت: این طرح برای پاسخگویی به نیاز مخاطبان و عزاداران برای افزایش بینش و معرفت حسینی آن‌ها اجرا خواهد شد.

وی، برگزاری مراسم عزاداری، برپایی نماز جماعت، سخنرانی روحانیون، توزیع نذورات واقفین از ویژه‌برنامه‌های تدارک دیده شده برای اجرای طرح بصیرت عاشورایی برشمرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی تصریح کرد:  طرح بصیرت عاشورایی با هدف زنده نگه‌داشتن قیام امام حسین(ع)، شناساندن مکتب سرخ عاشورایی و تعمیق باورهای دینی برگزار می‌شود.

وی همچنین با بیان پیگیری و معرفی  بقاع مجری طرح بصیرت عاشورایی،  بر تشکیل و فعال‌سازی شورای امربه‌معروف اداره کل و بقاع متبرکه جهت اجرای برنامه‌های هفته امربه‌معروف و نهی از منکر در دهه اول محرم  و بر تبلیغ و ترویج فرهنگ متعالی وقف در همه برنامه‌ها تأکید کرد.

حجت‌الاسلام صفری با اشاره به اینکه امام حسین(ع) حریت و آزادگی را به ما نشان داد، گفت: جامعه ما مدیون امام حسین(ع) و معیارها و شعارهای ایشان است و دفاع مقدس نیز ریشه در حادثه کربلا دارد.

وی با تأکید بر اینکه واقعه کربلا به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین وقایع تاریخ اسلام است خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ عاشورا و فلسفه این واقعه ضروری است.

انتهای پیام/

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha