جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد

حوزه/ آیت الله طباطبایی نژاد گفت: فلسفه عاشورا و شهادت اباعبدالله الحسین(ع) فقط گریه کردن و مجلس عزا نیست، بلکه تربیت یافتن انسان کامل در مسیر مکتب حسینی هدف اصلی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، پیش از ظهر امروز در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی، در اصفهان، اظهار کرد: اصفهان پیش از آنکه مهد هنر باشد، مهد علم و دین بوده است،اصفهان مهد عالمان دینی و بزرگان اسلام است.

وی با بیان اینکه من تعبیر پیشکسوتان خدمت در آستان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را بهتر و بیشتر از پیرغلامان حسینی می پسندم، افزود: بارها گفته ام  که ائمه معصومین  از ما نه نوکر و غلامی و نه چیز دیگری می خواهند، بلکه فقط و فقط انسان کامل و عبد خداوند می خواهند.

مدیر حوزه علمیه اصفهان  تصریح کرد: عشق اهل بیت(ع) به تربیت انسان کامل و پرورش عبد خالق در طول تاریخ مشهود است، بنابراین نامیدن عزاداران حسینی به نام ها و القابی غیر صحیح چون نام حیوانات اصلاً درست نیست.

وی با بیان اینکه توقعی  که من از پیشکسوتان خدمت در آستان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) دارم این است  که برای جایگزین ی خود جوانانی را تربیت کنند و نگذارند این باب خیر و خدمت به آستان حضرت ابا عبد الله(ع) با فوت آنها بسته شود.

آیت الله طباطبایی نژاد یادآور شد:  انقلاب ما به وسیله عاشورا  شکل گرفت، اغلب شهدای مدافع حرم  و شهدای هست سال دفاع مقدس  بزرگ شده در هیئت های حسینی و عزاداری های مساجد بوده اند.

وی ادامه داد: تمام همت خود را روی عزاداری  و گریه کردن برای سید الشهدا(ع) نگذارید، عشق به اهل بیت(ع) و ابا عبد الله الحسین(ع) باعث جمع شدن مردم دور شما  مادحین اهل بیت(ع) می شود، از این فرصت بهره ببرید و به بیان دستورات اسلام  و نکات دینی و تربیتی بپردازید .

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه حتما تلاش کنید در عزادرای ها از وجود روحانیون بهره ببرید و صرفا به  شور حسینی نپردازید، شور همراه با شعور لازم و ضرور ی است، ابراز داشت: وجه تمایز عزادار ی های ایرانی با دیگر عزاداری ها این است  که شور به  همراه شعور حسینی  وجود دارد و سخنرانان دینی در مراسم وجود دارد

آیت الله طباطبایی نزاد عنوان کرد: بیش از سه چهام مردم عراق در زمان جنگ تحمیلی از شیعیان بودند، ولی چون صحیح تربیت نشده بودند، تفاوتی میان امام راحل و صدام قائل نبودند.

وی افزود: کلاس درس حسینی باید در مجلس عزای حسینی برقرار باشد و این یک اصل است، بدون معرفت نسبت به ابا عبد الله الحسین(ع) مداحی ها و عزادار ی ها  ارزشی ندارد.

مدیر حوزه علمیه اصفهان ابراز کرد: فلسفه عاشورا و شهادت اباعبد الله الحسین(ع) فقط گریه کردن و مجلس عزا نیست، بلکه تربیت انسان کامل در مسیر مکتب حسینی هدف اصلی است.

وی بیان کرد: عزاداری  که در مقابل ظلم و ظالم بی تفاوت باشد و به فکر کمک به مظلوم در هر کجا نباشد، حسینی نیست، باید توجه داشت  که در مکتب حسینی می توان بسیار درس آموخت و درس داد.

آیت الله طباطبایی نژاد در پایان گفت: بنده خدا بودن و عبد خالص، انتظار سیدالشهدا(ع) از خادمین و پیرغلامان است. شور حسینی نباید در مراسم ها و عزاداری های بیش از حد شود  که خرافات و القاب و واژگان ناصحیح در آن وارد شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha