شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
محسن پاک آیین سفیر سابق ایران در تایلند در بازدید از خبرگزاری حوزه

حوزه/ سفیر سابق ایران در تایلند گفت: حوزه های علمیه با هدایت ها و تاثیرگذاری خود در دیپلماسی عمومی جمهوری اسلامی ایران، مؤثر هستند و رسانه حوزه در این زمینه نقش ویژه ای دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محسن پاک آیین دیپلمات با سابقه وزارت خارجه، کارشناس ارشد روابط بین الملل و سفیر سابق ایران در کشورهای تایلند، زامبیا، ازبکستان و جمهوری آذربایجان از خبرگزاری حوزه بازدید کرد.

وی در این دیدار با اشاره به نقش ویژه و تاثیرگذار اطلاعات در عصر حاضر، رسانه را به عنوان ابزار انتقال اطلاعات، عاملی تاثیرگذار دانست که می تواند مردم را هدایت کرده و به آنها اطلاعات دقیق دهد به ویژه اینکه در این دوره برخی رسانه های به منحرف ساختن افکار عمومی در جهت منافع قدرت های بزرگ اقدام می کنند که در چنین فضایی وجود رسانه های مستقل و غیر وابسته به قدرت های بزرگ فرصتی مغتنم برای هدایت افکار عمومی به مسیر صحیح به شمار می آید.

رسانه ها نقش اصلی را در اتفاقات مهم جهان دارند

پاک آیین خاطر نشان کرد: امروز هر اتفاق مهمی که در جهان رخ می دهد، رسانه ها نقش اصلی را در آن دارند و جایگاه رسانه به گونه ای است که قدرت های بزرگ در برنامه ها و اقدامات خود اگر توانستند افکار عمومی را از طریق رسانه با خود همراه سازند، در برنامه های خود موفق می شوند و در غیر این صورت از اجرای برنامه های خود منصرف شده و یا شکست می خورند.

وی در این زمینه با اشاره به حمله آمریکا به افغانستان گفت: آمریکا با استفاده از تاثیر رسانه های منحرف کننده خود توانست افکار عمومی را به گونه ای آماده کند که آنها باور کنند این اتفاق باید رخ بدهد و اتفاق هم افتاد، اما در مورد عراق و حمله آمریکا به عراق، افکار عمومی جهان با آمریکا همراه نشد و از این رو با اینکه به عراق تجاوز کرد، اما با این حال برخی هم پیمانان خود را از دست داد و افکار عمومی نیز با آنها همراه نشد و به همین خاطر مجبور به ترک عراق شد.

این دیپلمات وزارت امور خارجه در ادامه سخنان خود با بررسی عوامل ناتوانی آمریکا در اقدام نظامی علیه ایران یکی از این عوامل را عدم همراهی افکار عمومی با آمریکا در این مورد دانست.

حوزه های علمیه در دیپلماسی عمومی ایران مؤثرند

وی در ادامه با اشاره به انتساب رسانه حوزه به بخش عظیمی از عناصر مرتبط با دیپلماسی عمومی جمهوری اسلامی ایران گفت: این رسانه می تواند بسیار تاثیرگذار باشد، زیرا دیپلماسی عمومی در کنار دیپلماسی رسمی، عرصه مهمی است که کشورهای جهان برای توفیق در این زمینه سرمایه گزاری زیادی را انجام می دهند که یکی از ابزارهای دیپلماسی عمومی نیز رسانه است.

 سفیر سابق ایران در تایلند گفت: حوزه های علمیه با هدایت ها و تاثیرگذاری خود در دیپلماسی عمومی جمهوری اسلامی ایران مؤثر هستند و از این رو انعکاس اخبار حوزه و گزارش های مرتبط با حوزه و حوزویان و روحانیون و مراجع عظام و دیدگاه های آنها بسیار مهم است به ویژه در زمینه رفع شبهات، زیرا ما در دورانی زندگی می کنیم که مخالفان اسلام همه روزه با ایجاد سایت ها و شبهات به دنبال تحریف اسلام و آمیختن آن با خرافات هستند و در این بخش کار رسانه می تواند در فضای سنتی و فضای مجازی می تواند تاثیرگزار باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha