جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری

حوزه/ عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، بر لزوم جهانی کردن معارف اهل بیت(ع) در قالب های مختلف و ارایه این مبانی به تشنگان مکتب اهل بیت(ع) در سراسر جهان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله حسینی بوشهری صبح امروز در دیدار اعضای کنگره بین المللی امام سجاد(ع) گفت: توسعه فعالیت های مرتبط به فرهنگ سازی در زمینه امام سجاد(ع) به دلیل عنایات عظیم این امام همام است.

وی افزود: امروزه کشور ما در معرض تهاجم عظیم فرهنگی است؛ رهبر انقلاب تعبیری داشتند که گاهی به خاطر برخی از مسایل فرهنگی، شب ها خوابم نمی برد.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: دشمن از هر طریقی سعی می کند که اهداف ننگین خود علیه ما را پیش ببرد که از جمله این حربه ها، می توان به گرفتن هویت ها و باورها از ملت های مختلف به خصوص ملت ایران است.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: با این وجود، نیازمند یک جهاد عظیم فرهنگی هستیم؛ در زمینه کار فرهنگی نیز نیازمند یک فعالیت عمیق و ریشه ای و تاثیرگذار و اصیل هستیم که خوشبختانه این امر در کنگره امام سجاد(ع) لحاظ شده است.

وی گفت: خوشبختانه کار این کنگره منحصر به صحیفه سجادیه نیست و در عرض این فعالیت، فعالیت عمیق قرآنی و نهج البلاغه ای نیز در حال انجام است که البته باید این فعالیت با تبیین اصل امام شناسی نیز همراه شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: امروزه نیاز اصلی ما برآورده کردن نیازهای نسل جوان و نوجوان است؛ یعنی شخصیت این گروه در این سنین به گونه ای است که اقتضائاتی را مطالبه می کند؛ مفاهیم صحیفه باید به شکل داستان و قالب هایی که برای این گروه قابل استفاده باشد عرضه شود.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: فعالیت بین المللی این کنگره نیز به دلیل این که امروزه شیفتگان مکتب اهل بیت(ع) به دلیل وازدگی از تمدن غرب مشتاق شنیدن کلمات اهل بیت(ع) هستند، قطعا در آینده نزدیک توسعه خواهد یافت.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: فراگیر کردن این فعالیت در سطح کشور و استان های مخلتف می تواند در آینده یک فعالیت بزرگ فرهنگی آرام و در عین حال تاثیرگذار را ایجاد کند.

وی گفت: در خصوص صحیفه سجادیه شاهد آن هستیم که دوست و دشمن معترف به معارف الهی این کتاب شریف و ادعیه امام سجاد هستند که باید از این ظرفیت برای آشنایی همگان با این امام همام و ائمه اطهار(ع) استفاده کنیم.

۳۱۳/۲۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha