جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بازسازی عتبات

حوزه/رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی از پیش‌بینی جمع‌آوری ۱۲ میلیارد ریال کمک مردمی این استان برای توسعه و بازسازی اماکن مقدسه عتبات عالیات خبر داد.

محمد صفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: بر اساس برنامه مقرر است امسال نیز ۱۲ میلیارد ریال از سوی مردم استان به این ستاد برای توسعه و بازسازی اماکن مقدسه عتبات عالیات کمک جمع‌آوری شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 2 میلیارد ریال از این مبلغ جمع‌آوری شده و امیدواریم باقی آن در ایام محرم محقق شود، افزود: با توجه به وضع معیشتی مردم این استان که چندان هم خوب نیست، لیکن بازهم برای توسعه و بازسازی حرمین اهل‌بیت (ع) از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنند.

صفری با اشاره به کمک ۵۰ میلیارد ریالی مردم استان طی چند سال اخیر برای بازسازی عتبات عالیات، گفت: سال گذشته مردم استان ۱۰  میلیارد ریال در قالب وجه نقد و طلا برای بازسازی حرمین ائمه اطهار (ع) کمک کردند.

وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته 500 نفر به‌عنوان استادکار جهت ساخت پروژه‌های ستاد به کشور عراق اعزام شده‌اند، اظهار داشت: امسال نیز تاکنون 150 استادکار از خراسان شمالی برای توسعه و بازسازی عتبات عالیات به عراق اعزام شده‌اند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی با اشاره به اتمام بازسازی‌ها در عتبات عالیات عراق تصریح کرد: هم‌اکنون توسعه حرم‌های مطهر ائمه اطهار (ع) در عراق در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه خدمت به آستان اهل‌بیت(ع) توفيق بزرگي است كه خداوند به بندگان خاص خود ارزاني می‌دارد، گفت: كمك به توسعه و بازسازي عتبات عاليات راهي براي رسيدن انسان به كمال معنوي است.

صفری خاطرنشان کرد: خداوند برای سنجش و ارزیابی اعمال انسان، به کمی و یا زیادی عمل او نگاه نمی‌کند، بلکه میزان اخلاص عمل و اینکه کار انجام‌شده چقدر برای خدا بوده، موردتوجه قرار می‌گیرد، بنابراین حتی یک قطره اشک برای مظلومیت امام حسین(ع) اگر از روی اخلاص باشد، بسیار ارزشمند است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha