پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید حسین مومنی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مومنی از برگزاری همایش دو روزه آموزشی ویژه مبلغین طرح هجرت و طرح امین مدارس حوزه علمیه اصفهان با حضور ۳۰۰ نفر به همراه خانواده های آنها خبر داد.

حجت الاسلاموالمسلمین سید حسین مومنی در گفت وگو با خبرنگار«حوزه» در اصفهان، اظهار کرد: با توجه به اینکه طلاب طرح هجرت و مدارس امین در طول یک سال در مدارس و یا مناطق محروم مشغول به تبلیغ عملی هستند، لازم است  که دوره های آموزشی ضمن خدمت در راستای ارتقا سطح آگاهی  و دانش آنها شرکت کنند.

وی افزود: براین اساس یک دوره آموزشی دو روزه ویژه مبلغین به تعداد 300نفر در سطح استان به همراه خانواده های آنها در دو روز گذشته از سوی معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان در مجموعه فرهنگی آموزشی شهید بهشتی (باغ ابریشم)  به صورت متمرکز برگزار شد.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: دراین دوره های آموزشی مهمترین وظیفه ای  که برای خود تعریف کرده ایم، این است که مبلغین را با امور تبلغی در سطح کل کشور و جریانات دینی که دراین راستا اتفاق افتاده است ،آگاه و آشنا کنیم.

وی با بیان اینکه مبلغ طرح هجرت به دلیل داشتن فاصله زمانی و مسافتی با مرکز استان  و داشتن محدودیت هایی ممکن است از برخی از وقایع و اتفاقات مطلع نباشد، در این دوره آموزشی سعی بر آشنا کردن آنها با جریانات تبلیغی کل کشور و سپس آموختن مهارت های لازم تبلغی به روز داشته ایم..

حجت الاسلام والمسلمین مومنی خاطرنشان کرد: آموزش مهارت های فضای مجازی، مهارت های ارتباطی، مهارت های دینی به روز، آشنایی با اصول تبلیغی کارامد  از جمله سرفصل های آموزشی دراین دوره برای مبلغین طرح هجرت است، همچنین  با توجه به اینکه در آستانه ماه محرم هستیم، تبیین یکسری شبهات پیرامون مسائل این ماه  چون شبهات عزاداری، نحوه عزادرای ها، واقعه عاشورا  و..و پاسخ های مناسب نیز انجام می شود.

وی ادامه داد: مهمترین عاملی که باعث موفقیت روز افزون مبلغ در طرح هجرت می شود، این است  که طلبه دارای تقوا و اخلاص باشد، مبلغ  باید در دوران تبلیغی خود در مناطق به صورت عملی اسلام  و رفتاردینی را نشان دهد، گفتن به زبان و تبلیغ زبانی به دین اسلام و اصول اخلاقی، خوب است، اما ظهور و بروز اخلاقیات و اصول دینی در رفتار تاثیر فراتر دارد.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان یادآورشد: زمانی که مردم ببینند یک طلبه و روحانی اصول دینی را در منش و روش خود رعایت می کند، جذب او می شوند، بنابراین قطعا مهمترین عامل ارتباطی و گرایشی مردم با  مبلغ در محیط تبلیغی  این است.

وی اذعان کرد: در این دوره آموزشی توجهات لازم به مبلغین داده می شود که هرگز نباید از خانواده خود در زمان تبلیغ بلند مدت خود غافل بشوند و مایه دلگرمی خانواده و فرزندان خود بیش از پیش باشند، که این امر با رفتار خوب و صمیمی محقق می شود،چرا که  مشکلاتی در دوران تبلیغی برا ی خانواده است که باید با رفتار صمیمانه درون خانوادگی رفع شود.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی در پایان عنوان کرد: همواره تقویت و حمایت از طرح هجرت تبلیغی یکی از سیاست های مورد تاکید حوزه علمیه اصفهان بوده است، ایجاد شرایط ادامه تحصیل برای مبلغین  طرح هجرت  و همچنین تسهیل شرایط مادی و معنوی در حد بضاعت از جمله اقدامات اخیر دراین دوره آموزشی  بوده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha