جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پیاده‌روی اربعین

حوزه/ دومین همایش ملی «از غدیر تا اربعین» با حضور اساتید حوزه و دانشگاه با بررسی مقصد شناسی اربعین در دو حوزه «تربیت، صفات، فرهنگ و اجتماع» و «نگاه تمدنی و پیوند آن با انقلاب» در بنیاد پژو هش های آستان قدس رضوی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام سعید اصفهانیان، مدیر موسسه مطالعات راهبردی اصحاب الحسین(ع) امروز در مراسم افتتاحیه همایش ملی «از غدیر تا اربعین»، در بنیاد پژو هش های آستان قدس رضوی، گفت: مطالعه جریان اربعین از صدر اسلام یک وظیفه جدی است که باید با آن هوشمندانه رفتار کرد.

وی با اشاره به نزدیک شدن به زمان برگزاری چهارمین دوره کنگره بین المللی «عهد من الحسین و لقاالحسین(ع)» خاطر نشان کرد: در فاصله نشست های اندیشه ورزانه محققان در شهرهای 9 گانه 4 کشور از جمله عراق و ایران می بایست برای رسیدن به  سلوک حسینی تا قله‌های مهدوی تلاش کرد.

مدیر موسسه مطالعات راهبردی وفرهنگی اصحاب الحسین(ع) با اشاره به برگزاری دومین همایش ملی «از غدیر تا اربعین» گفت: این همایش به جریان غدیر خم که به تقریب ادیان منجر شده، توجه دارد.

وی در ادامه به برنامه های چهار کمسیون این همایش اشاره کرد و افزود: مقصد شناسی اربعین در حوزه «تربیت، صفات، فرهنگ و اجتماع» و «تمدنی و پیوند با انقلاب اسلامی» موضوعاتی است که با حضور اساتید حوزه از جمله حجت الاسلام و المسلمین دعایی، مدیر موسسه مطالعات راهبردی نور، حجت الاسلام والمسلمین پیروزمند ، قائم مقام فرهنگستان علوم اسلامی قم، حجت الاسلام بابایی مدیر گروه تمدن دفتر تبلیغات اسلامی قم و... برگزار می شود.

گفتنی است، همایش ملی « از غدیر تا اربعین» تا فردا، در محل بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی ماه در حال برگزاری است .

انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha