چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ نشست ائمه جماعات سادات قم با آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی

حوزه/امروزه مسئله دین و انقلاب به هم گره‌خورده است و فردی نمی‌تواند، ادعا کند که دغدغه دین دارد، اما ادعای انقلاب گری نداشته باشد.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از ائمه جماعات سادات، با اشاره به وظایف خطیر حوزه و روحانیت در کشور گفت : دغدغه اول و مهم تمام ما حوزوی‌ها باید دین‌داری مردم باشد و اینکه چه کاری انجام دهیم تا گرایش مردم به دین خدا بیشتر شود.

وی با تأکید بر افزایش هجمه ها علیه  عفاف و حجاب در کشور گفت: امروز هجمه‌ها علیه حجاب بسیار زیاد است، اما هجمه‌ها علیه حجاب در ایران بیشتر از هر جای دنیاست که آن‌هم  ناشی از فلسفه انقلاب اسلامی  و مذهب انسان‌ساز تشیع است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بابیان فلسفه عزاداری ماه محرم الحرام گفت: اشک ریختن و پای مجلس امام حسین(ع) نشستن باید به همراه تغییر در جهت‌گیری‌ها و سلوک زندگی افراد باشد وگرنه صرف اشک ریختن برای اهل‌بیت فایده‌ای نخواهد داشت.

وی افزود: مسئولیت مقابله و مبارزه با انحرافات در مناسک دینی بر عهده ائمه جماعات مساجد است چراکه این وظیفه‌ای است  که دین در اختیار حوزه‌ها قرار داده اما باید بر اساس روش‌های درست روانشناسی انجام بگیرد.

*امروز دین و انقلاب اسلامی به هم گره خورده است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امروزه مسئله دین و انقلاب به هم گره‌خورده است و فردی نمی‌تواند ادعا کند که دغدغه دین دارد اما ادعای انقلاب گری نداشته باشد چراکه گره خوردگی این دو پدیده بر یکدیگر غیرقابل جدایی است لذا همه ما باید تلاش خود را انجام دهیم تا این انقلاب اسلامی روز به روز تقویت شود.

وی با اشاره به آغاز ماه محرم و صفر گفت: در محافل و مجالس اهل‌بیت(ع) باید از وجود منبری‌های استفاده شود که به فکر دین‌داری مردم هستند و ارتباط مردمی آن‌ها خوب باشد که در غیر این صورت خیانت به دین‌داری مردم است و امام راحل به خوبی به این نکته اشاره کردند که محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

*لزوم پرهیز از افراط و تفریط در عزاداری ها

آیت الله فاضل لنکرانی با انتقاد از افراط‌ وتفریط  در  عزاداری ها  تاکید کرد: فقیه واقعی در منطق اسلام و روایات فردی است که مردم را از  رحمت خدا ناامید نکند و آن‌ها را نسبت به قهر الهی نیز ایمن نسازد.

وی خاطرنشان کرد: روحانی که وابسته به یک گروه و جناح سیاسی باشد زبان او دیگر زبان دین نخواهد بود، حساس بودن در برابر انقلاب به معنی جناح‌بندی سیاسی نیست.

* لزوم توجه به شیوه های نو در امر به معروف و نهی از منکر

آیت‌الله فاضل لنکرانی در پایان با انتقاد از رفتارهای غیراصولی درزمینهٔ امربه‌معروف  و نهی از منکر گفت: راه‌های امربه معروف و نهی از منکر با گذشته کاملاً متفاوت شده و امروز با گرفتن جلوی مردم نمی‌شود کسی را ارشاد کرد، بلکه باید با روی خوش وارد درون زندگی مردم شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha