جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سفر آیت الله نوری همدانی به لبنان

حوزه/ حضرت آیت‌الله نوری همدانی با حضور در جمع ایرانیان مقیم لبنان به بیان مهمترین وظایف ایرانیان خارج از کشور پرداختند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» از بیروت، حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه سفر خود به لبنان پنج شنبه شب در جمع ایرانیان مقیم این کشور در محل سفارت ایران در بیروت حضور یافتند.

معظم له طی سخنانی در این نشست که به همت رایزنی فرهنگی کشورمان و با حضور مسئولین نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران و ایرانیان مقیم این کشور برگزار شد به مهم ترین وظایف ایرانیان مقیم خارج از کشور پرداختند.

ایشان در ابتدای سخنان خود اظهار داشتند: ایرانیان در هر نقطه ای از جهان که باشند رسالت بزرگی دارند و باید پیام رسان انقلاب باشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی ادامه دادند: شجره ای که امام خمینی به وجود آورد روز به روز قله های جهان را در می نوردد و امروز با رهبری حضرت آیت الله خامنه ای خلف صالح امام و شخصی مدیر، مدبر، توانمند و شجاع به راه خود ادامه میدهد.

مسئولیت ایرانیان رساندن پیام انقلاب است

معظم له افزودند: مسئولیت شما خاص است و آن رساندن پیام انقلاب است اما هر فردی سه مسئولیت دارد که شامل مسئولیت فردی، اجتماعی و شغلی می شود.

ایشان خاطرنشان کردند: در زمینه فردی هر شخصی مسئولیت دارد خود را بسازد و به خوسازی مشغول باشد. حتی اگر یک نفر انسان در عالم وجود داشت وظیفه او خودسازی بود چون این عالم برای تکامل است.

حضرت آیت الله نوری همدانی ادامه دادند: خودسازی سه مرحله دارد که شامل ایمان، اخلاق و عمل است. در زمینه ایمان باید به اصول اسلام مثل نبوت، امامت، معاد و ارزش های اسلامی اعتقاد داشته باشیم. در زمینه اخلاق باید هر فرد به اندازه خودش سعی کند اخلاق اسلامی در وجودش متجلی باشد و در زمینه عمل باید به وظایف‌مان عمل کنیم.

معظم له اظهارداشتند: در زمینه اجتماعی هر انسانی باید احساس مسئولیت اجتماعی داشته باشد و نمی توانیم در برابر اجتماع بی‌تفاوت باشیم. باید توجه کنیم که در اسلام مرزهای جغرافیایی مطرح نیست به فرموده پیامبر اسلام «من اصبح و لم یهتم بامور المسلمین فلیس بمسلم» اسلام می خواهد مسلمانان با هم ارتباط داشته باشند.

 

مسائل میانمار واقعا غم انگیز است

ایشان تاکید کردند: ما نمی توانیم از مسائل میانمار غافل باشیم. می بینید که واقعا چقدر مسائل میانمار غم انگیز است. ما نمیتوانیم نظاره‌گر باشیم که مسجد الاقصی در دست دشمن است و باید به فکر روزی باشیم که فلسطین به ما برگردد؛ انهم یرونه بعیدا و نراه قریبا.

حضرت آیت الله نوری همدانی یادآور شدند: پیامبر اسلام درباره اینکه مهمترین و رئیسی ترین مسئله اسلام چیست؟ فرمودند: الموالاة في الله والمعاداة في الله , والحب في الله والبغض في الله. بر این اساس خشم مقدس در اعماق دل انسان، در زندگی تاثیرگزار است. لذا باید با نظر خصم به دشمن نگاه کرده و مبارزه کنیم.

ایشان با اشاره به مسئولیت شغلی ایرانیان خاج از کشور گفتند: هرکسی باید نسبت به شغل خود حساس بوده و موازین را در آن رعایت کند.

اهمیت نماز در زندگی انسان

معظم له با اشاره به نامه امام علی(ع) به محمد بن ابی بکر یادآور شدند: حضرت علی(ع) می فرمایند تمام کارهای تو تابع نماز تو است اگر نمازت درست است بقیه کارهایت هم درست است.

حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت و جایگاه کتاب نهج البلاغه گفتند: در جلسات ایرانیان مقیم که الحمدلله مداوم است همانطور که به قرآن عنایت دارید به نهج البلاغه هم توجه کنید چون از لحاظ جامعیت در تمام ابعاد مطالبی را فرموده است.

ایشان همچنین گفتند: سه کتاب باید همیشه مطالعه شود و کتاب بالینی ما باشد؛ اول صحیفه نور که ان شاءالله سفیر محترم این کتاب را تهیه می کند. دوم دفتر تبیان که کلمات امام را در 50 جلد دسته بندی کرده است و سوم وصیت نامه امام که خیلی مهم است چون پس از قلع و قمع استکبار و بعد از اتمام جنگ تحمیلی نوشته شده است.

مرجعیت بالاترین نقش را در دین ما ایفا میکند

در ابتدای این دیدار دکتر محمد فتحعلی سفیر ایران در لبنان با بیان اینکه مرجعیت بالاترین نقش را در دین ما ایفا میکند گفت: شجره طیبه انقلاب نقش جدیدی در دنیا ترسیم کرد و امروز ما شاکر این نعمت هستیم که مسیر انقلاب با تمام توان به رهبری حضرت آیت الله خامنه ای ادامه دارد.

وی افزود: لبنان جایگاه ویژه ای در سیاسیت خارجی ما دارد و و خدا را شاکریم که به ما توفیق داد در لبنان به عنوان منطقه سرافراز در سیاست بین المللی حضور داشته باشیم.

سفیر ایران در لبنان اظهارداشت: حضرت آیت الله نوری همدانی به علت نگاه عمیق به جبهه مقاومت چهره ای شناخته شده هستند.

همچنین دکتر شریعتمدار رایزن فرهنگی کشورمان در لبنان در سخنانی ضمن عرض خیر مقدم به حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: ایرانیان در شب های جمعه با نوای دعای کمیل گردهم می آیند و این بار توفیق داریم میزبان یکی از مراجع تقلید شیعه باشیم.

گفتنی است حضرت آیت الله نوری همدانی از روز چهارشنبه برای سفر یک هفته ای وارد لبنان شدند. هماهنگی و برنامه ریزی سفر ایشان برعهده رایزنی فرهنگی ایران در لبنان و حزب الله است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha