چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حجت الاسلام لطفیان

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه باید از منظر ولایت کار سیاسی کرد، تصریح کرد: نه شرقی نه غربی، نتیجه این نوع سیاستمداری است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین کاظم لطفیان، در همایش طلایه داران هدایت، در مشهد، به اهمیت سیاسی بودن روحانیت پرداخت و گفت: باید از دریچه ولایت به موضوع سیاست بپردازیم، نه اینکه از دید احزاب و گروه ها نسبت به آن توجه داشته باشیم، زیرا اگر این نوع سیاستمداری در جامعه اتفاق بیافتد، مقابله با آمریکا و زندگی عزتمندانه محقق می شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان این که مبلغان دین، محبوب ترین قشر اجتماعی اند، زیرا عامل هستند و در مسیر مکتب تلاش می کنند، افزود: مهمترین ماموریت روحانیت در مسجد است. منبر، با وجود همه امکانات و ابزارهای تبلیغی کارکرد خود را از دست نداده و مبلغان باید نسبت به آن توجه کنند.

وی، ارتباط، تبیین و اعتماد را مهمترین کارکردهایی دانست که روحانیت باید نسبت به آن اهتمام ورزند، با اشاره به اینکه روحانیت باید «لقوم یعقلون»، «لقوم یتفکرون» و «لقوم یرحمون» باشند، خاطر نشان کرد: «قوم» به معنای قیام است که نتیجه آن از بین رفتن وابستگی به شرق و غرب و تحقق شعار «نه شرقی و نه غربی» و انقلابی ماندن حوزه علمیه، مجلس، مجمع تشخیص مصلحت و همه کشور است.

حجت الاسلام و المسلمین لطفیان تاکید کرد: امروز دشمن به دنبال تغییر باورها، آرمان‌ها، نگاه ها و سبک زندگی است و تنها قشری که می‌تواند جلوی آن را بگیرد، روحانیت است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در پایان به مبلغان توصیه کرد: نسبت به مسایل گوناگون اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد، ناهنجاری ها، مسئله زکات و ... توجه کنند و به تبیین آن بپردازند.

گفتنی است، امسال 3 هزار مبلغ از خراسان رضوی در ایام تبلیغی دهه اول محرم به نقاط مختلف کشور اعزام می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha