سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
نمایشگاه حجاب در موزه هنرهای معاصر یوتا برگزار شد

حوزه/ موزه هنرهای معاصر یوتا در سالت لیک سیتی، نمایشگاهی از آثار خلاقانه هنرمندان دختر مسلمان برپا کرده، که در آن سرهای مانکن با حجاب‌های متنوع و مختلف، به نمایش گذاشته شده و دختران مسلمان علت حجاب پوشیدن‌شان را توضیح داده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از kuer، موزه هنرهای معاصر یوتا، در شهر «سالت لیک سیتی» واقع در ایالت یوتای آمریکا، اقدام به برگزاری یک نمایشگاه «حجاب» کرده است.

آثار به نمایش گذاشته شده در این موزه توسط دختران هنرمند خلاق مسلمانی ایجاد شده‌اند که با ایجاد طرح‌های مختلف و منحصر به فرد از حجاب و پوشش اسلامی قصد داشته‌اند الگوهای متنوع حجاب را نشان دهند.

در این نمایشگاه دختران مسلمان در اقدامی خلاقانه سرهای مانکن را با انواع حجاب‌های مختلف، به رنگ‌های متنوع و به شیوه‌های گوناگون مانند روسری، مقنعه، شال و غیره پوشانده‌اند. در کنار هر حجاب، هنرمند خلاق آن دلیل خودش را از پوشیدن حجاب اسلامی و گرایش به محجوبیت عنوان کرده است. بعضی از دختران حجاب را مظهر وقار، حجب و حیا و حفاظت دانسته‌اند، حال آنکه برخی دیگر گفته‌اند حجاب برای آنان غرور و اعتماد به نفس به همراه داشته است.

تبرک دختر 17 ساله در کنار طرح خود از حجاب نوشته است: تمامی کلیشه‌های منفی که درباره حجاب و زن مسلمان روایج یافته‌اند بسیار ناراحت کننده هستند. در حالی که حجاب برای من چیزی جز قدرت روحی به همراه نداشته است.

آنا آنتونس، کاندیدای دکترای رشته فرهنگ و اجتماع در دانشگاه یوتا که دختران مسلمان را برای برگزاری این نمایشگاه گردهم آورده، در این باره گفت: ما با برگزاری این نمایشگاه سعی داشتیم با این طرز فکر که مسلمانان جامعه‌ای یک دست و یکسان هستند مبارزه کنیم.

بی‌خبری مردم آمریکا از دلایل حجاب پوشیدن زنان مسلمان

وی افزود: دختران هنرمند در مدارس‌شان و از میان مردم شهر  نظرسنجی انجام دادند تا دیدگاه‌های اعضای جامعه یوتا را درباره اسلام بدانند. آن‌ها در پایان به این نتیجه رسیدند که مردم درباره اسلام به ویژه حجاب سوءتفاهمات زیادی دارند. ما دریافتیم که مردم آمریکا هیچ آگاهی درباره دلایل حجاب پوشیدن زنان مسلمان ندارند.

آنتونس در ادامه افزود:  نظرسنجی نشان داد بسیاری از آنان حجاب را نماد سرکوب جنسیتی دانسته و تصور می‌کنند مردان زنان را مجبور به پوشیدن حجاب کرده‌اند. در مقابل آن‌ها حقیقتا نمی‌دانند حجاب برای زنان و دختران مسلمان چه معنا و مفهومی دارد.

این نمایشگاه حجاب قرار است تا 18 نوامبر در موزه هنرهای معاصر یوتا برپا باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha