شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام کاظم لو

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین با تاکید بر ضرورت پاسخگویی به شبهات، تصریح کرد: در کنار درس و بحث روزمره، آشنایی با مسایل سیاسی روز نیز باید مد نظر باشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام رضا کاظم لو، در مراسم آغاز سال تحصیلی طلاب مدرسه علمیه خواهران زینبیه شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات این  مدرسه برگزار شد، به حضور موثر حوزه های علمیه خواهران در کشور اشاره کرد و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مدارس علمیه خواهران در سراسر کشور  کشور ایجاد شده که در سطوح عالی مشغول به تربیت طلاب هستند.

وی با بیان این که خواهران نیمی از جمعیت را به لحاظ کمی تشکیل می‌دهند، اما از جهت تأثیرگذاری و تربیت خانواده به لحاظ کیفی کل جامعه را در برمی گیرند، افزود: از آنجایی که یکی از مسائل مهم در جامعه تربیت فرزندان است، زنان در این زمینه نقش بسیار موثرری دارند.

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین با اشاره به این که خداوند متعال علم جویی را در فطرت ما قرار داده و همه به دنبال دانستن هستیم، ولی دانستنی های مهم مورد غفلت واقع شده است، خاطرنشان کرد: ما باید مسیر خودمان را بشناسیم و در همان مسیر یعنی قرآن و اهل بیت(ع)حرکت کنیم.

حجت الاسلام کاظم لو در ادامه با تاکید بر ضرورت توجه طلاب و اساتید به پژوهش، بیان داشت: برای این که نویسنده ماهر شوید زیاد مقاله بنویسید، به مباحثه، یادداشت برداری و خلاصه نویسی اهمیت دهید، در مسابقات علمی شرکت کنید و جرأت سؤال کردن داشته باشید، چرا که با سؤال انسان رشد می کند.

وی تصریح کرد: حوزه کارخانه آدم سازی است و مواردی چون استفاده از کلام اهل بیت(ع)، مخاطب شناسی و آگاهی نسبت به تمام مسائل پیرامون از وظایف عمده یک طلبه موفق است.

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین با بیان این که وظیفه اصلی یک طلبه درس خواندن و تهذیب نفس است، اظهار کرد: در کنار درس و بحث روزمره، آشنایی با مسایل سیاسی روز نیز باید مد نظر باشد.

حجت الاسلام کاظم لو بر ضرورت پاسخ به شبهات تاکید کرد و گفت: رواج روزافزون شبهات متعدد در جامعه ایجاب می کند که طلاب علوم دینی با مجهز شدن به علوم مرتبط، در راستای رفع شبهات تلاش کنند.

 مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین با توصیه به طلاب مبنی بر علم آموزی و معنویت افزایی، اظهار کرد: طلاب باید از دو بال معنویت و علم برخوردار باشند و سعی کنند مدارج علمی را به همراه معنویت افزایی طی کنند.

وی در پایان با تاکید بر لزوم بصیرت افزایی، افزود: بصیرت و هوشیاری انسان را به سعادت می رساند، لذا همه باید بصیرت داشته و پشتیبان واقعی ولایت فقیه باشیم.

 در این مراسم همچنین پیام مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور به مناسبت آغاز سال تحصیلی، توسط یکی از اساتید قرائت گردید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha