پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام شیرازیان

حوزه/ تاکنون این مجموعه بیش از یک‌میلیون نفر را بدون شاکی خصوصی و بدون عارضه‌ای ویزیت کرده است و در این مدت از بودجه بیت‌المال چیزی استفاده نکرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام محمود شیرازیان عصر امروز در دیدار کارکنان مجموعه سلامتکده و سرکت داروسازی بوعلی دارو با آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی با بیان اینکه این مؤسسه توسط مرحوم آیت الله آل اسحاق تأسیس شده است، گفت: مرحوم آل اسحاق بر علوم کاربردی حوزه تاکید داشته و می‌گفتند اگر جنبه کاربردی علوم مخصوصاً از طرف حوزه گفته شود تأثیر بیشتری خواهد داشت.

وی بیان کرد: مرحوم آیت‌الله آل اسحاق از زمانی که نجف بودند با طب سنتی و اسلامی آشنا شده و قصد عملیاتی سازی آن را داشتند.

مدیرعامل مجموعه سلامتکده و شرکت داروسازی بوعلی دارو ادامه داد: مرحوم آل اسحاق از 25 سال پیش وارد طب سنتی شده و در مدرسه دارالشفا و مسجد امام حسن عسکری(ع) طب سنتی را تدریس می‌کرده و پس از آن وارد ساخت دارو شدند.

وی تصریح کرد: مجموعه‌ای که توسط مرحوم آیت الله آل اسحاق تأسیس شد، امروز بسیار گسترش یافته و در روز حدود 150 نفر را که از سراسر کشور به قم وارد می‌شوند ویزیت می‌کند و معمولاً کسانی هستند که از طب جدید ناامید شده‌اند.

حجت الاسلام شیرازیان گفت: نحوه درمان در این مجموعه چنین است که طب جدید را رد نمی‌کند، ابتدا پزشک مدارک بیمار را می‌بیند و بعد داروهای گیاهی به جای داروهای شیمایی تجویز می‌شود.

وی ابراز داشت: تاکنون این مجموعه بیش از یک‌میلیون نفر را بدون شاکی خصوصی و بدون عارضه‌ای ویزیت کرده است و در این مدت از بودجه بیت‌المال چیزی استفاده نکرده است.

مدیرعامل مجموعه سلامتکده و شرکت داروسازی بوعلی دارو گفت: مرحوم آل اسحاق اعتقاد داشت که طب اسلامی گنجی است که از نیاکان، به ما رسیده است و نباید بگذاریم بر اثر توطئه استعمارگران مغفول واقع شود.

وی عنوان کرد: احیای طب سنتی و طب اسلامی و توجه دوباره به این طب در حوزه‌های علمیه از جمله اهداف مرحوم آل اسحاق بود.

حجت الاسلام شیرازیان گفت: استفاده از طب جدید و قدیم برای درمان موجب می‌شود که حاشیه‌ها پایین آمده و رضایتمندی بیماران افزایش یابد به‌طوری‌که تاکنون شاکی خصوصی از این مجموعه نبوده است که نشان می‌دهد این مجموعه به‌صورت علمی عمل می‌کند.

وی افزود: در این مجموعه پنج پزشک عمومی برای ویزیت بیماران حضور دارند و در کنار آنها پزشکانی آشنا به طب سنتی هستند که به جای داروهای شیمیایی داروهای گیاهی را برای این بیماران تجویز می‌کنند.

مدیرعامل مجموعه سلامتکده و شرکت داروسازی بوعلی دارو گفت: سال گذشته اولین شرکت داروسازی طب سنتی را در سه خط جامدات، مایعات و نیمه جامدات افتتاح کردیم و نزدیک به 80 مجوز گرفتیم که به‌زودی وارد بازار می‌شود.

وی به بخش آموزش در دانشکده بوعلی اشاره کرد و گفت: در این بخش برخلاف جاهای دیگر که پولی است بر اساس وصیت مرحوم آل اسحاق به روش حوزه عمل می‌کند.

حجت الاسلام شیرازیان با بیان اینکه اخیراً بحث‌هایی مطرح می‌شود که طب اسلامی باطل است که اهمیت این موضوع را نشان می‌دهد افزود: مطرح می‌کنند که طب قدیم کل گرا بوده و طب جدید جزء گرا است و اینکه در درمان، طب کل گرا موفق‌تر از طب جزء گرا است؛ در واقع باید گفت در درمان می‌توان از هر دو طب استفاده کرد و هر دو مؤثر است.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha