جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 426276
۲۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱
گفتارهای حسینی

حوزه/ کتاب « گفتارهای حسینی» برگزیده سخنرانی ها و مصاحبه های آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی و تقریر و تنظیم ماشاالله استاد میرزا توسط معاونت پژوهشى مركز فقهى ائمه اطهار(عليهم‌السلام) منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، کتاب حاضر از يک مقدمه و سه فصل با عناوين «سخنراني»، «مصاحبه» و «نوشتار» تشکيل شده و برگزيده سخنراني‌ها و مصاحبه‌هاي آيت‌الله  محمدجواد فاضل لنکراني مي‌باشد.

«عزاداري بر حضرت سيدالشهدا عليه السلام؛ تجلي مودت اهل‌بيت عليهم السلام»، «شکوه، عقلانيت و بندگي در شهادت امام حسين عليه السلام»، «نقش مظلوميت در نهضت امام حسين عليه السلام»، «محرم و درس‌هايي از نهضت حسيني» از جمله عناوين بخش «سخنراني‌» اين کتاب است. در بخش مصاحبه به نحوه سخنراني در منبر و پرهيز اهل منبر از نقل خواب‌ها و پرهيز مداحان از اشعار شرک‌آلود سخن گفته شده است. در فصل پاياني نيز در باب لعن و استحباب مطالبي آمده است.

کتاب «گفتارهای حسینی؛ برگزیده سخنرانی و مصاحبه‌های آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی» با شمارگان 1000 نسخه در 230 صفحه به قیمت 8 هزار تومان، از سوی انتشارات مرکز فقه ائمه اطهار(علیهم السلام ) منتشر شده است.

در این کتاب بیان می شود که غایت و هدف از خلقت، معرفت امام است، آنچنان اعتقادات و معارف شیعه عظیم است که همه مکاتب در دنیا مقابل آن خوار و ناچیز هستند، ما معتقدیم که خداوند دارای کلمات است و این کلمه ها مراتب دارند، مرتبه بالا و والای آن که کلمه تام نامیده می شود، امام معصوم(ع) است.

شهداء عارفین حقیقی امامت

اگر بخواهیم شهدا را معرفی کنیم، باید بگوییم شهدا کسانی هستند که امامت را خوب و عمیق شناختند، در وصیتنامه هایشان، در صحبتهایشان، مصاحبه هایشان که گاهی اوقات پهش می شود، از اشان سوال می شود چرا به جبهه آمدید؟ می گویند به اطاعت از دستور امام و رهبرمان.

شناخت امامت راه حل مشکلات بشر

اگر بخواهیم امروز مشکلات جامعه مان را حل کنیم، مشکلات جوان ها را حل کنیم، اگر بخواهیم انقلابمان به مسیر صحیح خودش ادامه بدهد، راهش این است که فهم مان را نسبت به امامت قوی کنیم.

علاقمندان جهت تهیه این کتاب می توانند به آدرس شهر مقدس قم، نبش میدان معلم، مرکز فقهی ائمه اطهار (علیهم السلام) مراجعه نموده و یا با  شماره تلفن: 02537749494 تماس حاصل نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha