چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه امسال شاهد یکی از بهترین و امن‌ترین مراسم حج در طول سال‌های اخیر بودیم، گفت: امنیت حج امسال نشانه قدرت و عظمت کشور ایران است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی که به سفر معنوی حج تمتع امسال مشرف شده بودند و به‌تازگی از سفر بازگشته‌اند، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: امسال آرامش خاصی در مناسک حج حکم‌ فرما بود و این مراسم بزرگ معنوی باشکوه خاصی در فضایی توأم با آرامش برگزار شد.

وی از حج به‌عنوان یکی از ضروری‌ترین اعمال مسلمانان در صورت داشتن تمکن مالی یاد کرد و افزود: به‌واقع کعبه را باید قبله واحد و بیرق جامعه اسلامی دانست و این قبله توانسته است زمینه اتحاد و انسجام مسلمانان را فراهم کند.

امام‌جمعه بجنورد با یادآوری اینکه به دلیل حوادثی که اخیراً در مکه و برای حجاج شاهد بودیم، جو سنگین تبلیغاتی به‌ویژه در فضای مجازی با ایجاد رعب و وحشت سعی در منصرف کردن از حضور در حج داشتند، گفت: نباید فراموش کرد که خطر و اتفاق در هر شرایطی ممکن است رخ دهد اما آنچه که اهمیت دارد این است که اهمیت حج در تعالیم دینی و از نگاه معصومان بر کسی پوشیده نیست و مناسک حج باید با عزت هرچه تمام برگزار شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه و با عنایت خداوند، امسال آرامش خاصی در مناسک حج حکم‌فرما بود و این مراسم بزرگ معنوی با شکوه خاصی در فضایی توأم با آرامش برگزار شد.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار داشت: علی‌رغم اینکه قبل از مناسک حج تبلیغ کردند و مردم را ترساندند تا از رفتن به سفر معنوی حج منصرف شوند، اما امسال شاهد یکی از بهترین و امن‌ترین مراسم حج در طول سال‌های اخیر بودیم.

وی گفت: با توجه به پیگیری‌ها و تأکیدات مسئولان جمهوری اسلامی ایران، در مناسک حج امسال برخوردهای بسیار خوب و مناسبی با زائران ایرانی صورت گرفت که این نشان قدرت و عظمت کشور عزیزمان ایران است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه برگزارکنندگان و مسئولان عربستان تمهیدات بسیار مناسبی برای این مراسم فراهم کرده بودند، اظهار داشت: در حج امسال مراسم برائت از مشرکان باشکوه‌تر از هرسال برگزار شد و به مردم دنیا نشان داده شد ملت ایران در هر شرایطی دست از برائت و بیزاری از استکبار و طاغوت برنخواهند داشت.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: حج تمرینی است برای دوری از گناه و معصیت در زندگی، تمرین و یادآوری بزرگی است که بهترین توشه انسان تقوا و پرهیزگاری است و تمرینی برای برادری و اتحاد در برابر دشمنان قسم‌خورده اسلام و قرآن مجید است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha