سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام علی محمدی

حوزه/ امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی فرهنگ عاشورا را با نمای حقیقی آن احیا کرد و این حقیقت همواره پشتوانه انقلاب بوده و تا هنگامی که این رابطه برقرار باشد انقلاب پا برجا بوده و دشمن از ملت بزرگ ایران می هراسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام  علی علیمحمدی، امروز در جمع طلاب و اساتید مدارس علمیه قزوینکه در مسجد شیخ الاسلام برگزار شد، بر ضرورت توجه به محتوا در سخنرانی ها تاکید کرد و گفت: عزاداری های سید و سالار شهیدان مبنای قرآنی داشته و مصداق واضح تعظیم شعائر الهی است و به این خاطر نباید نسبت به آن بی توجه بود. 

وی با بیان این که عزاداری سید الشهدا(ع) نشانه مودت به خاندان عصمت و طهارت است، ادامه داد:  امام حسین(ع) از تمام هستی خود برای خدا و زنده نگاه داشتن اسلام گذشتند و خداوند هم نام ایشان را برای همیشه جاودان زنده نگه داشت.

استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره به این که عاشورا یک ظرفیت و فرهنگ و مدرسه ای به گستردگی جهان است و هر جا تشیع حضور دارد، درهای این مدرسه گشوده است، تصریح کرد: محرم و عاشورا برای جهان اسلام و  کشور ما یک سرمایه است که باید قدر آن را دانسته و حداکثر سود معنوی از آن ببریم.

حجت الاسلام علیمحمدی ادامه داد:  هر چه بر پیوند قلبی مردم  با کربلا و حماسه عاشورا و امام حسین (ع) و خاندان آن حضرت افزوده شود، بر حیرت انسان افزوده می شود و عجایب این دریای  بیکران بی پایان است.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: پیام اصلی عاشورا این است که افراد مومن به خدا و صالح به سرنوشت جامعه و مردم حکومت یابند و علت توجه همه خاندان عصمت و طهارت به زنده نگه داشتن عاشورا این بود که به مردم یاد آوری کنند اختلاف میان امام حسین (ع) و یزد بن معاویه شخصی و برای قدرت نبود، بلکه به خاطر تحقق پیام مهم اسلام بوده است.

حجت الاسلام علیمحمدی بیان داشت: امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی فرهنگ عاشورا را با نمای حقیقی آن احیا کرد و این حقیقت همواره پشتوانه انقلاب بوده و تا هنگامی که این رابطه برقرار باشد انقلاب پا برجا بوده و دشمن از ملت بزرگ ایران می هراسد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha