چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله اعرافی در مراسم کلنگ زنی ساختمان مدیریت حوزه علمیه استان گلستان

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه کشور با تاکید بر این که حوزه باید مردمی و اجتماعی باشد، چرا که اتصال و دلدادگی روحانیت با مردم بسیار مهم است، گفت: اخلاق و معنویت انسان را می سازد و حوزه علمیه باید نزدیک ترین نهاد به این الگوی جذاب اجتماعی و فکری باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گرگان، آیت الله علیرضا اعرافی، عصر یکشنبه در آئین کلنگ زنی ساختمان مدیریت حوزه علمیه استان گلستان، با اشاره به وظایف حوزه های علمیه تصریح کرد: رسالت حوزه های علمیه بسیار سنگین است و باید پیشگام علم و دانش باشد و جایگاه علمی خود را حفظ کند.

مدیر حوزه های علمیه کشور با تاکید بر این که حوزه علمیه باید مردمی و اجتماعی باشد، چرا که اتصال و دلدادگی روحانیت با مردم بسیار مهم است، افزود: اخلاق و معنویت انسان را می سازد و حوزه علمیه باید نزدیک ترین نهاد به این الگوی جذاب اجتماعی و فکری باشد.

حوزه مطالبه گر و پاسخگو

وی  خاطرنشان کرد: در منشور حوزه ها و برنامه ریزی مدیریت حوزه، بر حوزه مطالبه گر و پاسخگو تاکید شده است، زیرا جهان به ما نگاه می کند و انتظارات فراوانی از حوزه ها وجود دارد.

آیت الله اعرافی با اشاره به وجود ۲۱ مدرسه علمیه در استان گلستان، ادامه داد: گلستان به عنوان الگویی از همگرایی روحانیت شیعه و سنی و نمونه ای منحصر به فرد از وحدت و انسجام ملی در جمهوری اسلامی است.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به این که جامعه المصطفی در گرگان به عنوان یک نهاد بین المللی فعالیت می کند، گفت: حوزه گرگان جایی است که عالمان از مذاهب مختلف را تربیت می کند و موجب افتخار است.

                            

حوزه؛ موثرترین نهاد فرهنگی

حجت الاسلام و المسلمین ملکی مدیر حوزه علمیه استان گلستان نیز در این مراسم، در سخنانی با خیرمقدم به مدیر حوزه های علمیه کشور، گفت: حوزه علمیه موثرترین نهاد فرهنگی در طول تاریخ است.

مدیر حوزه علمیه استان گلستان، حوزه را خاستگاه انقلاب خواند و گفت: انقلاب اسلامی با این همه عظمت و تاثیرگذاری در دنیا، یکی از ثمرات و برکات حوزه هاست .

وی تصریح کرد: حوزه های علمیه کم هزینه ترین و پر ثمرترین نهادهاست بودجه آن در سراسر کشور قابل مقایسه حتی با یک دانشگاه سراسری نمی باشد.

برکات راه اندازی مدیریت های استانی

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به برکات راه اندازی مدیریت های استانی حوزه، اظهار کرد: سالیان متمادی پس از انقلاب خلا مدیریت های استانی ملموس بوده و طلاب برای کوچکترین امور باید مسافت طولانی به قم را همراه با مشکلات آن متحمل می شدد، اما با تدبیر مقام معظم رهبری و مراجع عظام این مشکل برطرف گردید و در همین مدت کوتاه اثار و برکات آن برای همه طلاب مشهود است .

وی یادآور شد: ساختمان اداری مدیریت حوزه استان یکی از نیازهای اصلی استان بود که با حمایت های مدیر محترم حوزه های علمیه کشور و مسئولین استانی ان شاءالله در کمترین زمان ممکن این پروژه به اتمام برسد و شاهد افتتاح آن باشیم.

کارکردهای حوزه معرفی شود

حسن صادقلو، استاندار گلستان هم در این مراسم اظهار کرد: حوزه‌های علمیه در طول تاریخ عنصر مرجعیت بوده‌اند اما تاثیر آنها آن طور که باید نمایان نشده است.

استاندار گلستان افزود: تبیین این تاریخ در هویت بخشی نسل ما تاثیر مهمی دارد و اگر عنصر مرجعیت آن نگارش خوبی پیدا کند موجب هویت بخشی خواهد شد.

وی تصریح کرد: حوزه‌های علمیه در طول تاریخ یکی از بزرگ‌ترین منادیان مرجعیت و صدای رسای دین بوده‌اند و روحانیون صالحی پرورش داده‌اند.

صادقلو ادامه داد: مجتهدان پارسا در حوزه‌های علمیه پرورش یافته‌اند و در واقع پایگاه محکمی برای اسلام بوده و عمیق‌ترین برون داد حوزه در تاریخ، سیانت از نظام جمهوری اسلامی بوده است.

استاندار گلستان با بیان اینکه باید سراغ بیشتری از حوزه‌های علمیه بگیریم، خاطرنشان کرد: حوزه‌ها معرف زیبایی‌های اسلام و نجات بخش ملت‌ها در برخورد با طلم،‌ استعمار، استثمار و استکبار هستند.

صادقلو بیان کرد: تمام تلاش مجموعه دولت این است که از مجموعه‌هایی مانند حوزه علمیه پشتیبانی لازم را به عمل آورد.

گفتنی است، پروژه ساختمان مدیریت حوزه علمیه استان گلستان، با زیربنای هزار و ۴۷ متر شامل زیرزمین و سه طبقه بوده و دارای پارکینگ، سالن اجتماعات، مهمانسرا و کاربری اداری است.

اعتبار این پروژه، استانی و ملی بوده و پیش بینی می شود دو سال دیگر به بهره برداری برسد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha