شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تشکل جوانان عراقی

حوزه/ ضرورت پیدايش تشکلی فرهنگی اسلامی، از جوانان و دانشجويان عراقی، با دیدگاه فرامرزی، که توانايی جذب و به کارگیری ظرفیتهای موجود در جامعه و عمل به رهنمودهای مراجع عظام را داشته باشد هدف تاسیس تشکلی به نام «جوانان و دانشجویان عراقی» در ایران است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در تاريخ 26 خرداد 1395 گروهی از جوانان و دانشجويان عراقی دغدغه مند گرد هم آمدند تا در قبال آنچه در دنیای امروز در حال رخ دادن است وجنگ نرمی که جهان اسلام را تهديد می کند نقش مؤثری ايفا کنند و آن را تکلیف شرعی خود دانستند. لذا ضرورت پیدايش تشکلی فرهنگی اسلامی، از جوانان و دانشجويان عراقی، با دیدگاه  فرامرزی، که توانايی جذب وبه کارگیری ظرفیتهای موجود در جامعه و عمل به رهنمودهای مراجع عظام را داشته باشد احساس شد.

 

معرفی تشکل فرهنگی و اسلامی دانشجویان عراقی

بر اين اساس تشکلی به نام جوانان و دانشجويان عراق تأسیس وبا ترسیم اهداف بلند مدت و کوتاه مدت فعالیت خود را آغاز کرد.

 

بنابراین گزارش، اهداف این تشکل شامل پرورش نیروهای کارآمد)در زمینه ی علمی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی( جهت نقش آفرينی در اداره حکومت و زمینه سازی ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشريف،احیای فرهنگ ايثار و شهادت و رسیدگی به خانواده های شهدا و ايثارگران واحیای شعائر دينی در نظر گرفته شد.

معرفی تشکل فرهنگی و اسلامی دانشجویان عراقی

هسته اصلی تصمیم گیری به نام شورا دارای 7 عضو است که عبارتند از  ) مصطفی مهدی الخالصی، محمد الطیب ، علی الفیاض ، محمد التمیمی ، احمد شهداد ، محمد صادق الفريجی ، زهرا ربیعی ( و همچنین 7 گروه اجرايی نیز درنظر گرفته شده  که شامل ) گروه برنامه ريزی و پژوهش ، گروه شهدا و ايثارگران ، گروه رسانه ای ، گروه مديريت منابع انسانی،گروه روابط عمومی ، گروه حسابداری و گروه بانوان (است.

 

معرفی تشکل فرهنگی و اسلامی دانشجویان عراقی

بر اساس این گزارش، تشکل فرهنگی و اسلامی جوانان و دانشجویان عراقی در این مدت فعالیت ها و برنامه هایی را در دستور کار خود قرار دادند که از جمله آن برگزاری نمایشگاه شهداء ومقاومت در هفته دفاع مقدس واقع در پارک لاله تهران، برگزاری غرفه اربعین در مسیر جمکران در ایام اربعین با موضوع اربعین ومقاومت،برگزاری نمایشگاه خیمة الشموس در نجف در ایام اربعین حسینی،شرکت در جشنواره بین المللی صلح در دانشگاه الزهراء تهران،برگزاری اولین گردهمایی تشکل های دانشجویی کشورهای اسلامی با هدف تشکیل ائتلاف جبهه فرهنگی جوانان ودانشجویان کشورهای مقاومت در رمضان 1396و زیارت ماهیانه مزار شهدا ودیدار با خانواده شهدا است.

 

شایان ذکر است؛ تشکل جوانان عراقی زیر نظر سازمان بدر عراق است و علاوه بر فعالیت در  تمام استان های عراق، در تهران و قم نیز بر نامه هایی را در دستور کار خود دارد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha