جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حصاری

حوزه/معاون پژوهشی حوزه علمیه خواهران کشور از راه اندازی سه مرکز پژوهشی حوزه علمیه خواهران تا پایان امسال در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام علی اکبر حصاری، معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران کشور، ظهر دوشنبه در نشست مدیران و معاونان پژوهشی مدارس علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: مرحله ساماندهی، مرحله اول آغاز به کار حوزه های علمیه خواهران بود، حتی امتحانات به صورت متمرکز در ستاد انجام می گرفت.

وی با اشاره به اینکه مرحله دوم ساختارسازی سیستمی بود، گفت: پژوهش در این مراحل، پشتوانه علمی حوزه های علمیه خواهران بود.

حجت الاسلام حصاری تاکید کرد: در مرحله سوم به سمت حوزه سازی پیش می رویم، اما رسالت حوزه علمیه با آموزش تمام نمی شود، تفاوت اساسی حوزه با دانشگاه نیز همین است که انجام آموزش، آغاز رسالت حوزه علمیه است.

معاون پژوهشی حوزه علمیه خواهران کشور با اشاره به این که آموزش، مقدمه فعالیت های حوزه علمیه است و رسالت اصلی طلبگی بعد از آموزش شروع می شود، خاطرنشان کرد: رسالت اصلی مدارس علمیه خواهران زمانی محقق می شود که کارکرد پژوهشی و تبلیغی و تربیتی احیا شود.

حجت الاسلام حصاری در ادامه ابراز داشت: قول تاسیس یک مرکز پژوهشی حوزه علمیه خواهران در تبریز از سوی نماینده ولی فقیه در استان داده شده است که دو مرکز دیگر در شهرهای جلفا و بناب راه اندازی می شود.

معاون پژوهشی حوزه علمیه خواهران کشور افزود: این سه مرکز پژوهشی حوزه علمیه خواهران تا پایان امسال در استان آذربایجان شرقی راه اندازی می شود.

حجت الاسلام حصاری، به ضرورت پژوهش در حوزه های علمیه اشاره و تاکید کرد: مدارس علمیه خواهران به پژوهش به عنوان فوق برنامه نگاه نکنند.

وی همچنین بر ضرورت بازآفرینی آثار علمای بزرگ تاکید کرد و گفت: ترس این می رود که گسلی بین آثار شهید مطهری و نسل جوان ایجاد شود، که باید در جهت بازآفرینی و ساده سازی و پژوهش آثار شهید مطهری و بزرگان دیگر تلاش کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha