پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ربانی

حوزه/ مدیرکل پژوهش های عمومی حوزه علمیه خواهران کشور گفت: پژوهش باید اصلی ترین مساله زندگی علمی و دینی طلاب خواهر باشد و نسبت به مساله شناسی و نیاز جامعه اهتمام داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام محمد تقی ربانی، مدیرکل پژوهش های عمومی حوزه علمیه خواهران کشور، ظهر دوشنبه در نشست مدیران و معاونان پژوهشی مدارس علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه هویت دینی باید مد نظر قرار بگیرد، ابراز داشت: یکی از رسالت های مدارس دینی این است که جایگاه علوم دینی را در نظر بگیرند و خودشان را در مقایسه با دانشگاه ها در درجه دوم قرار ندهند.

مدیرکل پژوهش های عمومی حوزه علمیه خواهران با تاکید بر این که مدارس علمیه با حفظ هویت دینی می توانند در دانشگاه ها تاثیرگذار باشند، ادامه داد: دانشگاه ها تحصیل را در عرض زندگی دانشجو می دانند اما در حوزه، زندگی طلبه زندگی علمی می شود و تمام فعالیت های طلبه برای حفظ و پاسداری از دین است.

حجت الاسلام ربانی در ادامه با اشاره به رسالت حوزه در حمایت و تقویت شیعه، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه در طول تاریخ به دلیل همراهی با مردم، توانستند در سختی ها با عزت شیعه را حفظ کرده و کارنامه ارزشمندی را به تصویر بکشند.

وی تاکید کرد: یکی از اصلی ترین تحولات حوزه علمیه این است که در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن ورود پیدا کند و در صف اول مبارزه باشد.

مدیرکل پژوهش های عمومی حوزه علمیه خواهران تاکید کرد: خواهران طلبه باید نسبت به مساله شناسی و نیاز جامعه اهتمام داشته باشند و چنین چیزی امکان چذیر نیست جز با مطالعه و تحقیق و پژوهش.

حجت الاسلام ربانی در پایان بر ضرورت توجه طلاب به پژوهش تاکید کرد و گفت: پژوهش باید اصلی ترین مساله زندگی علمی و دینی طلاب خواهر باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha