شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
پژوهش

حوزه/ نشست مدیران و معاونان پژوهشی حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی با حضور معاون پژوهشی حوزه های علمیه خواهران کشور برگزار و مشکلات و دغدغه های این مدارس بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، نشست مدیران و معاونان پژوهشی حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی، ظهر دوشنبه با حضور حجت الاسلام علی اکبر حصاری معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران کشور، حجت الاسلام ربانی مدیرکل پژوهش های عمومی حوزه علمیه خواهران کشور، حجت الاسلام خلیلی، مدیر پژوهش های پایانی حوزه علمیه خواهران کشور و حجت الاسلام مختار مسعود نیا مدیر مدارس علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

مصطفوی مدیر مدرسه علمیه خواهران شهرستان سراب در این نشست گفت: یکی از مهم ترین مشکلات این مدرسه، مکان و ساختمان مدرسه علمیه است که هم اکنون در طبقه زیرزمین دفتر امام جمعه سراب واقع شده است.

وی افزود: معاون آموزشی و پژوهشی این مدرسه علمیه خواهران در یک اتاق ۶ متری فعالیت می کنند.

مدیرمدرسه علمیه خواهران سراب، کمبود رایانه برای انجام امور پژوهشی را از دیگر مشکلات این مدرسه عنوان کرد و تصریح کرد: ۹۰درصد طلاب سطح سه این مدرسه، متاهل هستند که به همین دلیل موفق نشده ایم ساعت پژوهشی را در این مدرسه اجرا کنیم.

همچنین مدیر مدرسه علمیه تازه تاسیس الزهرا(س) شهرستان بستان آباد خواستار حمایت از طرح های پایان نامه و تحقیق و پژوهش طلاب خواهر شد و اظهار داشت: توجه به پژوهش باید در کنار دروس تخصصی حوزه های علمیه خواهران قرار بگیرد و طلاب از پایه اول وارد پژوهش شوند.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ طلبه خواهر در این مدرسه تحصیل می کنند، تصریح کرد: پیشنهاد می کنم طرح پژوهش در کتب شهید مطهری در حوزه های علمیه خواهران اجرایی شود.

معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت فاطمه الزهرا(س) شهرستان مرند نیز با بیان اینکه از سال ۱۳۹۲ ساعت پژوهش در این مدرسه اجرایی شده است، عنوان کرد: برای طلاب خواهر پایه اول نیز روش مطالعه و مباحثه را برگزار می کنیم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha