پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام حسین زاده

حوزه/مسئول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه استان گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، در مجموع یک هزار و ۷۰۰ نفر طلبه در ۱۶ مدرسه علمیه سطح استان تحصیل خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام فرهاد حسین زاده عصر روز گذشته در همایش بزرگ افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه استان، اظهار داشت: یک هزار و 700 نفر طلبه خواهر و برادر در سال تحصیلی جدید در 16 مدرسه علمیه سطح استان تحصیل خواهند کرد.

وی با بیان اینکه از این تعداد یک هزار و 200 نفر برادر و مابقی خواهر هستند، افزود: این طلاب در 10 مدرسه علمیه ویژه برادران و 6 مدرسه علمیه ویژه خواهران تحصیل خواهند کرد.

حجت الاسلام حسین زاده با اشاره به جذب 600 طلبه جدید در مدارس علمیه استان، گفت: امسال از مجموع یکهزار و 700 طلبه مدارس علمیه خراسان شمالی حدود یک هزار نفر در سطح یک، 300 نفر در سطح دو و سه و 70 نفر نیز در سطح چهار یا درس خارج در مدارس علمیه شهرستان های استان تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه 235 استاد رسالت آموزش این تعداد طلبه را بر عهده دارند، اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید تعداد اساتید اعزامی به مدارس علمیه استان 35 نفر و تعداد اساتید بومی و ضمن تحصیل نیز 200 نفر هستند.

مسئول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به برگزاری دوره‌های مختلف دانش‌افزایی برای اساتید مدارس علمیه استان، تصریح کرد: دوره دانش‌افزایی ویژه اساتید مدارس علمیه با موضوع «روش جدید در امر تدریس» پیش از آغاز سال تحصیلی جدید با حضور 20 استاد اعزامی به مدت یک هفته برگزار شد.

حجت الاسلام حسین زاده خاطرنشان کرد: براساس برنامه ریزی ها مقرر است تا در طول سال هم دوره‌های دانش‌افزایی متعدد با حضور اساتید برگزیده حوزه علمیه برگزار شود.

همایش بزرگ افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خراسان شمالی با حضور اعضای شورای استانی حوزه علمیه استان، مسئولان مرکز مدیریت، مدیران و اساتید مدارس علمیه و طلاب خواهر و برادر در محل آستان مقدس امامزاده سید عباس (ع) بجنورد برگزار شد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha