سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
نظرسنجی جدید نشان می‌دهد آمریکایی‌ها به شدت نفرت‌گرا شده‌اند

حوزه/ داده‌های جدید به دست آمده در رابطه با جرایم نفرت محور نشان می‌دهند، آمریکایی‌ها در سال ۲۰۱۶ به شدت نفرت گرا شده‌اند و این نخستین باری است که جرایم نفرت محور از سال ۲۰۰۴ تاکنون چنین افزایشی داشته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، گزارش جدید منتشر شده توسط رسانه هافینگتون پست نشان داد که جرایم نفرت محور در ایالات متحده آمریکا در دوره ریاست جمهوری ترامپ گسترش قابل توجهی داشته‌اند.

داده‌های جدید به دست آمده توسط این رسانه خبری نشان می‌دهد جرایم نفرت محور در سرتاسر آمریکا در سال 2016 افزایش داشته‌اند و ارقام مربوط به سال 2017 نیز بهتر نبوده‌اند. براساس این ارقام، جرایم و جنایات خصومت‌آمیز در سراسر ایالات متحده در سال 2016 افزایش یافته است و برای اولین بار در بیش از یک دهه دیده شده که مردم این کشور در سالهای اخیر علیه افراد با نژاد، مذهب، جنسیت، منشاء ملی متفاوت تبعیض نشان داده یا حتی برخورد خشونت‌آمیز داشته است.

داده‌های جمع آوری شده توسط مرکز مطالعه نفرت و افراط‌گرایی در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در سن برناردو که به طور انحصاری توسط هافینگتون پست سفارش داده شده بودند نشان دهنده افزایش 5 درصدی جرایم نفرت محور از سال 2015 تا سال 2016 بودند.

این مطالعه که توسط پروفسور براون لوین نوشته شده، به عنوان یک پیش بینی معتبر از آمار رسمی جرایم سایت اف.بی.آی تبدیل شده است، که هر ساله در ماه نوامبر منتشر می‌شود. یافته‌های لوین در سال 2016 نشان می‌دهد که بیشترین جرایم مربوط به دوره انتخابات ریاست جمهوری بوده‌اند و شواهد هشداردهنده‌ای درباره افزایش قابل توجه تعصب در میان آمریکایی‌ها به چشم می‌خورد.

افزایش قابل توجه اسلام‌هراسی

آنچه در آمار شهرها توجه جلب می‌کند این است که 7 شهری که در سال 2016 بیشترین جرایم اسلام‌هراسی را داشته‌اند، 6 مورد افزایش جرایم اسلام‌هراسی را نشان می‌دهند، به طوری که اسلام‌هراسی در سال 2015 افزایش 67 درصدی داشته است.

تصویر. آمار مربوط به ایالت هایی که جرایم نفرت محور در آن ها افزایش داشته است

 

به گفته لوین بر اساس دو دسته اطلاعات موجود، افزایش «تقریبا مشابهی» در جرایم نفرت محور دیده می‌شود. نخستین دسته اطلاعات مربوط به ارقام گزارش شده توسط آژانس‌های امنیتی در 31 شهر بزرگ و شهرستان هستند که شامل 10 شهر بزرگ آمریکا می‌شوند. این مطالعه 2 هزار و 101 جرایم نفرت محور را در این شهرها یافته و تقریبا نسبت به 2 هزار جرایمی که در همان مکان‌ها در سال گذشته رخ داده‌اند، 5% افزایش نشان می‌دهد. به علاوه در 5 شهر بزرگ آمریکا به جزء هیوستون در تگزاس، عدد افزایش جرایم نفرت محور دورقمی بوده است، به طوری که جرایم نفرت محور در شیکاگو 20%،در نیویورک 24% ، در لوس آنجلس 15% و در فیلادلفیا تا 50% افزایش داشته است. واشنگتن دی.سی با 26% افزایش جرایم نفرت محور بیشترین رقم جرایم را به خود اختصاص داده است.

به گفته لوین از 31 شهری که مورد ارزیابی قرار گرفته، 15 مورد سال‌های متوالی جرایم نفرتی زیادی داشته‌اند و 13 شهری که کمترین ارقام را داشته‌اند نیز به طور تاریخی چنین جرایمی را نداشته‌اند.

دسته دوم آمارهای مطالعه از جرایم نفرت محور توسط 13 ایالت از جمله 5 ایالت پرجمعیت آمریکا به دست آمده بودند که براساس آن‌ها در سال 2016 در این ایالات 3 هزار و 887 جرم نفرت محور رخ داده که نسبت به سال گذشته 5% افزایش نشان می‌دهد. در این میان برخی ایالت‌های آمریکا افزایش و برخی از آن‌ها کاهش جرایم را داشته‌اند.

لوین در ادامه گفت: اگر این آمار را به تمام کشور نسبت بدهیم، این نخستین باری است از سال 2004 تاکنون که ملت آمریکا چنین افزایش قابل توجهی در رابطه با جرایم نفرت محور داشته‌اند.

تصویر. پنج شهر بزرگ آمریکا که افزایش جرایم نفرت محور در سال ۲۰۱۶ داشته اند

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha