پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اسلام‌هراسی در اروپا به یک امر روزمره تبدیل شده است!

حوزه/ چندین سازمان عام المنفعه اسلامی، در نشست سازمان امنیت و همکاری اروپا اعلام کردند: مسلمانان به ویژه زنان قربانیان روزمره اسلام‌هراسی و تبعیض هستند و دولت‌های اروپایی اهمیتی به اسلام‌هراسی پیش روی مسلمانان نمی‌دهند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، چندین سازمان عام المنفعه اسلامی مستقر در اروپا در نشست سازمان امنیت و همکاری اروپا اعلام کردند: مسلمانان به ویژه زنان در اروپا هر روزه قربانی حملات اسلام‌هراسی و تبعیض قرار دارند و سیاست‌های خودسرانه دولت‌ها نیز این نفرت ضدمسلمانان را افزایش داده است. گزارش‌های متعدد از سوی سازمان‌های اسلامی نشان داد که اسلام‌هراسی در اروپا به یک امر روزمره تبدیل شده است.

نشست سازمان امنیت و همکاری اروپا که امسال در ورسو پایتخت لهستان برگزار شد، چندین جلسه را به اسلام‌هراسی و تبعیض علیه مسلمانان در اروپا اختصاص داد. در این جلسات سازمان‌های عام المنفعه اسلامی در کشورهای اروپایی از جمله آلمان، فرانسه، بلژیک و اتریش در جلسات حضور داشته و شرایطی را که با آن در اروپا روبرو هستند توضیح دادند. با این وجود نمایندگان گروه‌های راست‌گرای افراطی که در این جلسات حضور داشتند، ایده‌های ضداسلامی خودشان را نیز  ابراز شدند.

درحالی که اعضای جامه اسلامی گزارش‌هایشان را در خصوص تبعیض و حملات فیزیکی و کلامی ارائه دادند، نژادپرستان گروه‌های راست افراطی به ارزش‌های اسلامی حمله کرده و مسلمانان را به نقض قوانین و سازگار نشدن با جوامع اروپایی متهم کردند و حتی در خود جلسه نشست نیز به وضوح دیده می‌شد که اسلام‌هراسی یکی از مشکلات اروپاییان محسوب شده و گفته‌های ارائه شده در این نشست نیز سندی از عمق نفوذ اسلام‌هراسی در جامعه اروپا بود.

افزایش 500 درصدی اسلام‌هراسی در فرانسه

مرکز جمع آوری اطلاعات اسلام‌هراسی در فرانسه در گزارش خود مدعی شد که اسلام‌هراسی در دو سال گذشته در این کشور 500% افزایش داشته است. در حالی که یافته‌های بنیاد برتلزمان افزایش اسلام‌هراسی را در آلمان 57% اعلام کرد.

نمایندگان سازمان‌های اسلامی در این جلسه رسانه‌های اروپایی و همچنین سیاستمداران را هیزم آتش اسلام‌هراسی و عوامل ترویج دهنده حملات علیه مسلمانان دانستند، و اعلام کردند که مسلمانان به دلیل حملات تروریستی در غرب هر روز و در هرجایی با پدیده «تنبیه جمعی» روبرو هستند.

محمد محمود امام جماعت مسجد پارک فینزبری نیز گفت: جامعه ما هر روزه با تهدید روبرو است. چندین سر خوک جلوی در مسجد ما گذاشته شده و شعارهای نژادپرستانه روی دیوارها می‌نویسند. مسلمانان به ویژه زنان از راه رفتن تنهایی در خیابان وحشت دارند و آن‌ها حتی جرات ندارند فرزندان‌شان را تا مدرسه همراهی کنند.

وی با محکوم کردن همه اشکال نژادپرستی گفت: هدف ما تنها زندگی کردن در میان مردم با همدلی و همبستگی است.

زنان قربانی 90% حملات اسلام هراسی در غرب

نادیا امانی، عضو جمعیت مبارزه با نژادپرستی و اسلام‌هراسی نیز گفت: زنان تقریبا قربانی 90% حملات اسلام‌هراسی هستند و اکنون به گونه‌ای شده که شغل پیدا کردن برای زنان محجبه در اروپا به امری غیرممکن تبدیل شده است!

در این میان الیف شیمشک از بنیاد پژوهشی مهاجرت آنکارا گفت: براساس نظرسنجی‌های برتلزمان 61% آلمانی‌ها اسلام را با غرب سازگار نمی‌دارند و در فرانسه 79% حجاب را ضدهمزیستی مسالمت آمیز می‌دانند و با آن مقابله می‌کنند.

گفتنی است سخنرانان اشاره کردند که جوامع مسلمان دراروپا همچنین از سیاست‌های خودسرانه دولت‌ها نیز رنج می‌برند. برای مثال ممنوعیت پوشیه در بعضی جوامع به یک عامل برای سرکوب مسلمانان تبدیل شده است.

دولت‌های اروپایی اسلام‌هراسی را بی‌اهمیت جلوه می‌دهند

سخنگوی ابتکار اسلامی اروپا برای انسجام اجتماعی «امیسکو» نیز گفت: اسلام‌هراسی توسط نقش آفرینان اصلی آن بی‌اهمیت جلوه داده می‌شود و از سازمان امنیت و همکاری در اروپا به دلیل اینکه به افراط‌گرایان ضداسلامی در جلسات میدان داده، انتقاد کرد.

سخنگوی امیسکو گفت: برخی کشورهای اروپایی حاضر به پذیرش این حقیقت تلخ نیستند که اسلام‌هراسی وجود دارد و آن‌ها علاقه‌ای به حفظ حقوق مسلمانان نداشته و انگیزه‌های امپریالیستی و فرقه‌ای دارند.

وی در ادامه افزود: اگر فضای صلح آمیز فعلی در اروپا ناکام بماند، بزرگترین قربانیان مسلمانان خواهند بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha