چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت السالام عباسی

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: اگر مردم زمان امام حسین (ع) دچار دنیا زدگی و مادی گرایی نمی شدند و عارف به امام زمان خود بودند، واقع عاشورا اتفاق نمی افتاد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین،حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی صبح امروز در مراسم معارفه معاون جدید آموزش مدرسه علمیه التفاتیه قزوین، به موضوع آموزش و ارتباط بیشتر با طلاب جدید اشاره کرد و گفت: اساتید و مدیران مدارس علمیه باید با طلاب جدید ارتباط بیشتری داشته تا بتوانند مشکلات آموزشی آنها را برطرف نمایند، چرا که طلاب جدید اطلاع چندانی از مقررات آموزشی ندارند.

وی به فرارسیدن ماه محرم وسالروز شهادت سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) اشاره کرد و بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر از اهداف مهم ائمه (ع) و خصوصا قیام امام حسین(ع) است تا جایی که حضرت در بیان هدف خود از نهضت الهی و عظیم عاشورا، از امر به معروف و نهی از منکر یاد می کند.

مدیر حوزه علمیه قزوین ادامه داد: یکی از مهمترین وقایع تاریخ اسلام، نهضت بزرگ عاشوراست، چرا که امام حسین (ع) از تمام داشته های خود را در راه اجرای دستور الهی گذشتند، اظهار کرد: غفلت مردم آن عصر باعث بوجود آمدن حادثه خونین عاشورا شد. اگر مردم زمان امام حسین (ع) دچار دنیا زدگی و مادی گرایی نمی شدند و عارف به امام زمان خود بودند، این واقعه اتفاق نمی افتاد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی، ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را از اهداف اصلی قیام امام حسین (ع) عنوان کرد و خاطرنشان کرد: لازم است مسلمانان از حادثه کربلا درس بگیرند و از ولایت و ارزش های اسلامی فاصله نگیرند.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: با اقامه عزا در ماه محرم، باید به وظیفه خود  به خوبی عمل نموده وتلاش داشته باشیم فریضه امر به معروف ونهی از منکر را در جامعه به خوبی نهادنیه نماییم.

بر پایه این گزارش، در این مراسم حجت الاسلام  جهاندیده به عنوان معاون جدید آموزش مدرسه التفاتیه قزوین معرفی شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha