شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ شمیم محمد افضل، مدیرکل بنیاد اسلامی کشور بنگلادش با حضور در سازمان مرکزی جامعه المصطفی، با حجت الاسلام والمسلمین عباسی معاون آموزش دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در ابتدای این دیدار که با حضور هیئت وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران و حجت الاسلام  امیرانصاری، نماینده المصطفی در بنگلادش برگزار گردید، حجت الاسلام والمسلمینعباسی ضمن خوش آمدگویی به میهمانان، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران کشور شماست و شما را به عنوان دوست و برادر خود می ­دانیم، به معرفی المصطفی پرداخت.

وی در پاسخ به دبیر کل بنیاد اسلامی بنگلادش اظهار داشت: اصلی ترین سیاست المصطفی، وحدت مسلمانان در محور آموزش ها و تعلیمات المصطفی است و المصطفی به عنوان یک مرکز علمی – آموزشی و تربیتی فعالیت های خود را انجام می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خاطر نشان کرد: مدارک المصطفی مورد تأیید وزارت علوم ایران و در کشورهای مختلف مورد تایید است و رایزنی های لازم با وزارت علوم کشور بنگلادش، جهت دریافت مجوزهای مربوط به تأیید مدارک المصطفی نیز انجام خواهد گرفت.

معاون آموزش المصطفی، با اعلام آمادگی برای افزایش ارتباطات با بنیاد اسلامی کشور بنگلادش، خواستار همکاری های همه جانبه و اجرای تفاهم نامه های همکاری جدید از جمله جهت تأسیس کالج یا دانشگاه شد.
همچنین در این دیدار،حجت الاسلام والمسلمین امیرانصاری، نماینده المصطفی در بنگلادش نیز خاطر نشان کرد: بنگلادش به عنوان سومین کشور پر جمعیت مسلمان جهان می ­تواند نقش بسیار مهم در تبلیغ وهمکاری و آموزش برای مسلمانان و المصطفی داشته باشد.
 
در ادامه، مدیر کل بنیاد اسلامی بنگلادش با بیان اینکه مشکل اصلی مسلمانان در بنگلادش کمرنگ شدن تعلیمات قرآنی و سنت پیامبر(ص) است، بر لزوم  وحدت و دوری از نزاع مسلمانان تاکید نمود.
 
وی یکی از نیازهای مسلمانان کشور بنگلادش را آموزش به زبان عربی دانست و همچنین خواهان رایزنی با وزارت علوم بنگلادش جهت اخد مجوز مدارک مورد تأیید وزارت کشور بنگلادش گردید.
 
در پایان معاون آموزش با اهدای یادبودی با عنوان کتاب تفسیر قرآن کریم، تهیه شده توسط اساتید جامعة المصطفی،و نیز محتوا و اطلاعات به صورت بروشور و لوح فشرده کلیه دروس و رشته ها جهت بررسی بیشتر بنیاد اسلامی بنگلادش در اختیارشان قرار گرفت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha