پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ دیدار شهردار قم با آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ موقعیت فرهنگی قم در ایران بی‌نظیر است؛ حوزه علمیه قم در دنیا مثل ندارد و اهل تسنن نیز به این وسعت حوزه علمیه ندارند، وجود حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران نیز موقعیتی ویژه برای قم ایجاد کرده که به موازات آن باید کارهای فرهنگی ویژه انجام داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار با شهردار قم با اشاره به اهمیت و جایگاه شهر قم گفتند: شهر قم یک شهر عظیم و بزرگ در جهان اسلام و دارای ابعاد فراملی است، حوزه علمیه قم آبرویی برای شیعه و نظام است و امیدواریم شهردار قم در دوره جدید فعالیت خود بتواند طرح های مهمی که در گذشته انجام داده است را تکمیل کند.

ایشان با ذکر این مطلب که قم یک شهر جهانی است افزودند: وجود بارگاه عظیم و ملکوتی حضرت معصومه(س) وجود بزرگترین حوزه علمیه در جهان اسلام و مسجد مقدس جمکران و... اهمیت این شهر را جهانی کرده است و به همین دلیل شهرداری و دستگاه های استان وظیفه مهمی در بحث فرهنگی و فعالیت های گسترده فرهنگی در این شهر دارند.

معظم له بیان کردند: یکی از فعالیت هایی که باید به شکل جدی در دستور کار مدیران شهر و استان باشد، پیگیری بحث فرودگاه استان است، زیرا با توجه به جایگاه بزرگ شهر قم قطعا وجود یک فرودگاه در این شهر ارتباط این شهر را جهان را توسعه خواهد داد وبه طور قطع یک نیاز بسیار جدی به حساب می آید.

ایشان گفتند: یکی از مسایلی که شهرداری قم باید نسبت به آن هوشیار باشد، مساله سواستفاده افرادی است که با دورزدن قوانین شهر اقدام به ساخت و سازهایی با منافع شخصی و ضرر اجتماعی می کنند که باید با تدابیری جلوی این افراد را گرفت.

معظم له بیان کردند: از نکات مهمی که شهرداری باید به آن دقت کند، مساله دوری از هزینه های بی مورد است؛ از جمله دوربرگردان بزرگ و سکویی است که در ورودی شهرک قدس ایجاد شده است که با توجه به وضع بد درآمدهای شهرداری، نباید این گونه هزینه های بی مورد که به راحتی می توانستند با یک چراق راهنما مشکل را حل کنند انجام دهند.

ایشان با اشاره به اهمیت رسیدگی به عبور و مرور و حل خطرات جانی مسیر ورودی به پردیسان گفتند: مسئولان باید تلاش کنند تا با ساماندهی این مسیر از مشکلات ترافیکی و جانی که برای مردم در این مسیر پرتردد رخ می دهد جلوگیری کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با انتقاد از شیوه فعالیت نظام مهندسی در خصوص ساخت و ساز بیان کردند: به نظر می رسد که شیوه تعیین اجباری و تحمیلی مهندس از سوی نظام مهندسی با توجه شکایات بسیار زیاد مردم منطقی نباشد، زیرا مهندسی که مردم خود انتخاب می کنند به شیوه کاری آنها عملی می کنند ولی اینکه دوباره کاری انجام شود و مهندس تحمیلی به پروژه آنها وارد شود و نظر مردم را لحاظ نکند درست نیست؛ زیرا می توان طرح مهندس شخصی را به شهرداری ارایه کرد و در آنجا تاییده گرفت نه اینکه دو هزینه پرداخت شود و تازه با طرح دلخواه مردم نیز متفاوت باشد.

معظم له یادآورشدند: مطالبات مردمی از شهرداری بسیار زیاد است و امیدواریم شهرداری شرایطی را ایجاد کند که از حیث قانونی مردم بتوانند بدون حضوردر شهرداری مشکلات خود را حل کنند؛ در زمینه صدور پروانه ها نباید مردم را این همه به شهرداری کشاند و مدت های مدید وقت آنها و وقت نیروهای شهرداری را گرفت؛ باید تدابیری اتخاذ شود که این مسایل زودتر حل شود.

ایشان با ذکر این مطلب که شهرداری باید تلاش کند که گره های شهر را باز کند گفتند: شهرداری باید با تلاش بیشتر و قوانین بهتر از قوانین دست و پاگیری که معارض با قوانین ملی نیست و می توان در شورای شهر آن را حل کند گره های مردم را به راحتی و در سریعترین زمان حل کند تا رضایت مندی عمومی را نیز ایجاد کند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha