پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تیم دانش آموزان مسلمان آمریکایی برنده جایزه رقابت‌های رباتیک شد

حوزه/در رقابت‌های رباتیک آلبوکرکی در ایالت نیومکزیکوی آمریکا، یک تیم متشکل از دانش آموزان مسلمان برنده یکی از جوایز رقابت‌ها شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از aboutislam، گروهی از کودکان مسلمان آلبوکرکی در ایالت نیومکزیکوی آمریکا، برنده جایزه «ارزش الهام‌بخشی» در رقابت‌های رباتیک شدند. این تیم رباتیک را نوجوانان مسلمان آمریکایی تشکیل داده است.

صفا کاظم 14 ساله سرپرست تیم گفت: ما اینجا آمده‌ایم تا الهام بخشی برای کودکان به ویژه کودکان مسلمان باشیم تا آن‌ها هم بدانند که می‌توانند هر کاری که نیت کنند به انجام برسانند.

ایده ایجاد این تیم زمانی آغاز شد که محمد عبده، متخصص رایانه در آزمایشگاه ملی ساندیا در آلبوکرکی سیستمی برای آموزش برنامه‌نویسی رایانه‌ای به کودکان در پیش گرفت. وی در آغاز سال 2016 نزدیک به 30 دانش آموز را از رده‌های سنی 6-16 ساله از مرکز اسلامی نیومکزیکو در آلبرکرکی گردهم جمع کرد و اصول برنامه نویسی رایانه‌ای و رباتیک را به آن‌ها آموزش داد.

عبده در این باره به خبرنگاران گفت: بیشتر ایده‌ها از خود بچه‌ها برگرفته بود. من فکر می‌کنم بچه‌ها با این مسابقات دانستند که هیچ محدودیتی برای توانایی آن‌ها وجود ندارد و از همین حالا خودمان را برای رقابت‌های سال آینده آماده می‌کنیم.

در این رقابت‌ها دانش آموزان باید رباتی طراحی، ساخته و برنامه نویسی می‌کردند که قادر به انجام یک سری وظایف و غذا دادن به انواع مختلف حیوانات باشد. به گفته عبدی در این رقابت‌ها دانش آموزان مسلمان باید با تیم‌های دانش آموزان بزرگتر و باتجربه‌تری رقابت می‌کردند.

عبده در ادامه درباره اهمیت نزدیک شدن اعضای جوامع اسلامی در غرب به یکدیگر گفت: در شرایط کنونی جامعه غرب، روی کار آمدن ترامپ و گذاشته شدن فرمان اجرایی ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا، مسلمانان و اقلیت‌های دینی در سختی به سر می‌برند، جامعه اسلامی باید به هم نزدیک بمانند.

وی افزود: هنگامی که چنین وضعیتی به وجود می‌آید جامعه اسلامی معمولا درهای خود را به روی بیرون می‌بندد و ما قصد داشتیم از طریق این برنامه کاری عکس آن را انجام دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha