جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سید احمد علم الهدی

حوزه/ امام جمعه مشهد با انتقاد از دامن زدن به فتنه دشمن و شايعه كاهش مرجعيت اجتماعي روحانيت، گفت: دشمن، روحانيت را هدف عمليات رواني قرار داده تا به خيال خام خود از فعاليت ها و مجاهدت روحانیون در تقابل با منكرات و دفاع در برابر تهاجم به ارزش هاي ديني باز بدارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آيت الله سید احمد علم الهدي در سخنراني پيش از دستور سومین اجلاس دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری، در تهران، به موضوع «فتنه» پرداخت و گفت: اين گونه نيست كه دشمن هميشه عمليات فتنه را از طريق نفوذ در جريان هاي مقابل انجام دهد. در بعضي موارد فتنه به وسيله عمليات رواني در خودي ها صورت ميگيرد مثلاً با شايعه سازي در راستای تغيير ذائقه مردم نسبت به ارزش ها و آرمان هاي انقلاب،‌ در بين عناصر انقلابي نسبت به ترويج ارزش هاي انقلاب ايجاد يأس و نااميدي کرده و اهداف خود در فتنه را با دامن زدن به شايعات دنبال ميكند.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: دشمن‌، ظهور حركت هاي غير ارزشي و مروج فساد را عادي جلوه داده و از برخورد جوانان مؤمن و انقلابي با پديده ها و مظاهر فساد پيشگيري ميكند.

وی افزود:‌ ذائقه ديني مردم در دوره ستمشاهي با آن همه مظاهر فساد و بي بند و باري شان تغيير نكرد و با تكيه بر دين و پشتيباني مرجعيت ديني و سياسي حضرت امام راحل و علماي بيدار،‌ انقلاب را پيروزي رساندند، حال چگونه ممكن است با وجود مقام ولايت و رهنمودهاي مقام معظم رهبري گفته شود ذائقه مردم در بستر نظام انقلابي عوض شده و ديگر تمايلي به دين و ارزش هاي ديني ندارد؟!».

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با انتقاد از دامن زدن به شايعه و فتنه دشمن در رابطه با كاهش مرجعيت اجتماعي روحانيت، تصریح کرد: مردم همچنان روحانيت را مرجع اجتماعي خود ميدانند و معتقدند روحانيت همچنان ميتواند در تمام مسائل اجتماعي و ديني،‌ جايگاه اثر گذار خود را داشته باشد.

آیت الله علم الهدی یادآور شد: دشمن، روحانيت را هدف عمليات رواني خود قرار داده تا به خيال خام خود از فعاليت ها و مجاهدت روحانیون در تقابل با منكرات شرعي و دفاع در برابر تهاجم به ارزشهاي ديني باز بدارد و در نتيجه مقام ولايت تنها مانده و عموم هجمه ها متوجه ستون خيمه نظام گردد، لذا باید در مقابل این گونه فتنه ها یستاد.

امام جمعه مشهد در پایان با تبريك رياست آيت الله هاشمي شاهرودي بر مجمع تشخيص مصلحت نظام و انتصاب برخي اعضاي مجلس خبرگان در اين مجمع، ارتحال آيت الله معصومي نماينده 4 دوره مردم خراسان رضوي در مجلس خبرگان را تسليت گفت و از شخصيت علمي و مبارزاتي وي،‌ تجليل كرد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha