جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت السالام عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین با تاکید بر این که نهادینه سازی فرهنگ دفاع مقدس آینده کشور را بیمه می کند، گفت: جنگ تحمیلی تنها جنگی بود که حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی به دست دشمن نیفتاد و این نشان دهنده از خودگذشتگی و رشادت ملت ایران است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، صبح امروز در جلسه ستاد هماهنگی برنامه های هفته دفاع مثقدس که در سالن اجتماعات شهید حسن پور برگزارشد، ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، گفت: تقارن هفته دفاع مقدس با ایام محرم نشان دهنده این است که مکتب امام حسین(ع) مکتب آزادگی، شهادت و دفاع است و از سوی دیگر دفاع مقدس دفاع از ارزش ها بود.

وی افزود:  ایثار و جانفشانی ملت و رزمندگان اسلام در دوران شکوهمند دفاع مقدس نشان داد که مردم بصیر و فهیم ایران اسلامی در همه لحظات بر روی اصول و ارزش های انقلاب خود پافشاری کرده و با پیروی از ولایت فقیه هیچ گاه از آن کوتاه نخواهند آمد.

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان این که هشت سال سلحشوری، پایمردی و حماسه عاشورایی فرزندان این مرز و بوم در مقابله با تهاجم دشمن برگ زرینی از عزت و سربلندی ایران اسلامی را به ثبت رساند، افزود: در دوران دفاع مقدس رزمندگان اسلام افسانه شکست ناپذیری قدرت های جهانی را باطل و برتری ایمان و اراده ملت نستوه و استوار ایران را به عنوان یکی از عبرت های بزرگ تاریخ معاصر اثبات کردند.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: جنگ تحمیلی تنها جنگی بود که حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی به دست دشمن نیفتاد و این نشان دهنده از خودگذشتگی و رشادت ملت ایران است.

وی، آرامش، سربلندی و اقتدار کنونی ایران اسلامی و تاثیرگذاری آن در مسائل منطقه و جهان را مرهون مجاهدت های دوران دفاع مقدس دانست و گفت: باید این افتخارات را به طور مستمر بیان کرد، چرا که  رزمندگان و ایثارگران در دوران دفاع مقدس با شعار «لبیک یا حسین» و «هیهات منهاالذله» ادامه دهنده راه نهضت حسینی شدند.

مدیر حوزه علمیه قزوین، احترام و ارج نهادن به مقام قهرمانان و پیشکسوتان جنگ و جهاد را سیره نبوی دانست و بیان داشت: وظیفه همه ماست که با نشر خاطرات و نمایش دلاور مردی های پیشکسوتان سال‌های دفاع مقدس از این سرمایه‌های عظیم پاسداری و خاطرات و درس‌ های دفاع مقدس را برای نسل جوان بازگو نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد: اگر بتوانیم چهره واقعی دفاع مقدس و رشادت‌های جوانان انقلابی را به نسل جوان امروز معرفی کنیم، مطمئن باشید آینده این نسل را خواهیم ساخت.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha