شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام محمد علی رضایی اصفهانی استاد جامعة المصطفی العالمیه 

حوزه/ عضو هیئت علمی جامع المصطفی با بیان اینکه معرفی حضرت سیدالشهدا(ع) به عنوان یک الگویی فرا شیعی و با تکیه بر قرآن کریم برای همه مسلمین جهان یک ضرورت است، گفت: چنانچه اباعبدالله الحسین(ع) به عنوان یک الگوی کامل قرآنی معرفی شود، برای هر فرد مسلمانی در هر جای جهان پذیرفتنی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی رضایی اصفهانی، عضو هیئت علمی جامعه المصطفی، پیش از ظهر  امروز در همایش «طلایه داران تبلیغ»، در اصفهان، اظهار کرد: امام حسین(ع) را از چند منظر می توان معرفی نمود، نخست آن که با عینک محدود و  برای شیعیان به عنوان یک الگو معرفی کرد، دوم آن که به عنوایی الگویی قرآنی برای همه مسلمین و سوم به عنوان شخصی آزادی خواه برای همه انسان های دنیا مطرح ساخت.

وی با بیان اینکه معرفی حضرت سیدالشهدا(ع) به عنوان یک الگویی فرا شیعی و با تکیه بر قرآن کریم برای همه مسلمین جهان یک ضرورت است، گفت: چنانچه اباعبدالله الحسین(ع) به عنوان یک الگوی کامل قرآنی معرفی شود، برای هر فرد مسلمانی در هر جای جهان پذیرفتنی است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با تاکید براینکه در رابطه با «امام حسین(ع) و قرآن» مطلب بسیاری وجود دارد، به نحوی که می توان یک دهه از ماه محرم را به آن پرداخت، افزود: بررسی ابعاد مختلف اخلاقی، رفتاری و اعتقادی در آیایت الحسین قرآن کریم لازم بوده و تبیین انها برای مردم امری ضروری تر است.

وی با اشاره به کتاب تالیف خود تحت عنوان « امام حسین و قرآن، قرآن و امام حسین(ع) » خاطرنشان کرد: چندین موضوع برای این موضوع مطرح است که نخست، جایگاه قرآن از نظر امام حسین(ع)  است که روایات متعددی از ثواب قرائت قرآن، بزرگداشت معلم قرآن توسط امام حسین(ع) و نکوداشت قاری قرآن از آن امام شریف وجود دارد .

حجت الاسلام رضایی عنوان کرد: بررسی نقش قرآن در زندگی امام حسین(ع) براساس روایات و آیات نیز از دیگر موضوعات قابل طرح است که ذیل آن مباحثی چون دوست داشتن قرائت قرآن، خواندن قرآن با حالت گریان و اخلاق قرآنی سیدالشهدا(ع) مطرح می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی ادامه داد: از دیگر موضوعات مهم، خدمات امام حسین(ع) نسبتبه قرآن است  که شامل بیان مراتب فهم قرآن، بیان روش های تفسیری قران  توسط سیدالشهدا، مهجوریت زدایی از قرآن در سطح جامعه توسط امام حسین(ع) و ترویج عمل به قرآن در کنار قرائت آن است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی تصریح کرد: پرداختن به موضوع مبانی و اهداف قرآنی نهضت عاشورا از دیگر موضوعات قابل طرح توسط مبلغین در ایام محرم و صفر است، بیان اهدافی چون اعتلای کلمه  الله، یاری دین  و عزت شریعت، جهاد برای حفظ اسلام، اصلاح امور دین، مبارزه با ظلم، پاسداشت سنت پیامبر(ص) از جمله اهدافی است که توسط حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) مطرح شده و همگی قرآنی است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha