چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ششمین نمایشگاه سالانه بین‌المللی هنر اسلامی معاصر در تگزاس برگزار می‌شود

حوزه/در ششمین نمایشگاه سالانه هنراسلامی معاصر که توسط بنیاد احیای هنرهای اسلامی در مرکز هنرهای ایروینگ در ایالت تگزاس برگزار می‌شود، آثار برجسته و متنوع هنرمندان مسلمان بین‌المللی با فرهنگ‌ها و اعتقادات مختلف به نمایش گذاشته می‌شوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، ششمین نمایشگاه سالانه بین‌المللی «هنر اسلامی معاصر» توسط بنیاد «احیای هنرهای اسلامی» با همکاری «مرکز هنرهای ایروینگ» و سازمان «زنان مسلمان تگزاس» در شهر ایروینگ ایالت تگزاس واقع در آمریکا برگزار خواهد شد

در این نمایشگاه آثار هنری خلق شده به دست هنرمندان مسلمان از سرتاسر دنیا به نمایش گذاشته می‌شود، این نمایشگاه  در تاریخ 7 اکتبر 2017 در گالری اصلی مرکز هنرهای ایروینگ آغاز به کار کرده  و قرار است تا 12 نوامبر امسال نیز ادامه داشته باشد.

لیندا کوماروف، سرپرست آثار هنری اسلامی در موزه هنری لس آنجلس به عنوان داور این نمایشگاه ایفای نقش خواهد کرد.

شفق احمد، مدیر هنری بنیاد احیای هنرهای اسلامی در این باره به خبرنگاران گفت: بنیاد ما مفتخر است که بار دیگر نمایشگاه بین‌المللی معتبر و برجسته‌ای را متشکل از آثار هنری الهام گرفته از هنر و فرهنگ اسلامی به نمایش بگذارد. آثار به نمایش گذاشته شده، کارهای خلاقانه هنرمندانی از سرتاسر کره خاکی هستند و بازدیدکنندگان از این نمایشگاه فرصت پیدا می‌کنند آثار متنوعی را برگرفته از  مشارکت تمام هنرمندان بر اساس تبادل میان فرهنگی ادیان و سنت‌های مختلف تجربه کنند، بازدیدکنندگان از این نمایشگاه درباره تنوع فرهنگ‌های اسلامی آموخته  و نقطه نظرات، سبک‌ها و دیدگاه‌های گوناگون را از نزدیک مشاهده کنند.

احمد افزود: کارهای این هنرمندان در حقیقت نمایشگاهی را خلق می‌کنند که از بسیاری جهات چندفرهنگی، چند ملیتی و چندمذهبی بوده و به هیچ یک از نمایشگاه‌های دیگری که تاکنون در ایالات متحده برگزار شما شباهت ندارد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha