پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام و المسلمین علي اكبر كلانتري

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: امروز بسياري از دلسوزان نظام به اين نتيجه رسيده اند كه تا تحول عميق در شيوه برگزاري انتخابات به وجود نيايد،‌ مردم شيريني مردم سالاري ديني مبتني بر نظام مترقي ولايت فقيه را آن طور كه بايد نخواهند چشيد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین علي اكبر كلانتري، در اختتامیه سومین اجلاس دوره پنجم خبرگان رهبری بر ضرورت آسيب شناسي انتخابات تاکید کرد.

نماينده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبري با تاكيد بر اهميت و عظمت انتخابات در نظام جمهوري اسلامي به عنوان يكي از مظاهر مردم سالاري ديني، گفت: اين امر عظيم، به رغم آثار ارزشمند آن، پيامدهاي سوء و ناخوشايندي نيز داشته است. اين پيامدها برخي كوتاه مدت و برخي بلند مدت است.

وی در توضیه آثار كوتاه مدت، ادامه داد: تخريب ها،‌ عوام فريبي ها،‌ بداخلاقي هاي سياسي، ‌معطل ماندن و يا كند شدن بسياري از كارهاي خرد و كلان در ماه هاي منتهي به انتخابات، حرف بودجه هاي كلان براي اجرا و نظارت بر انتخابات واز آثار کوتاه مدت است.

عضو خبرگان رهبری به آثار بلند مدت نیز اشاره کرد و افزود: اختلافات و جناح بندهاي سياسي، انتخاب بسياري از وزيران استانداران و مديران اصلي كشور بر مبناي مصالح جناحي و علائق سياسي و نه بر مبناي شايسته سالاري،‌ انتخاباتي شدن فضاي كشور و بروز شائبه سياي در اقدامات اجرايي از حدود يك سال مانده به انتخابات و ...از آسیب های بلند مدت به شمار می روند.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری اظهار کرد: اين واقعيت هاي تلخ و اين پيامدهاي سوء همه شواهد روشني بر ضرورت بازنگري جدي در قوانين مربوط به انتخابات هستند.

وی یادآور شد: امروز بسياري از دلسوزان نظام به اين نتيجه رسيده اند كه تا تحول عميق در شيوه برگزاري انتخابات به وجود نيايد،‌ مردم شيريني مردم سالاري ديني مبتني بر نظام مترقي ولايت فقيه را آن طور كه بايد نخواهند چشيد.

عضو خبرگان رهبری در پایان گفت: از نظر من بايد در قوانين مربوط به انتخابات بازنگري جدي شود و براي اين منظور،‌ طرح هايي ارائه و مورد بررسي قرار گيرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha