پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام عباس اسکندری

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری گفت: در مناسک عزاداری پرداختن بیش از حد به مبانی عاطفی و هیجانی، زمینه انحراف در هیئات مذهبی را فراهم خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری شب گذشته در همایش مسئولان و مدیران هیئات مذهبی استان قم که در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه(س)برگزار شد، توجه مدیران و مسئولان هیات مذهبی به آفت هایی که مبانی هیئات مذهبی را تهدید می کند، ضرور دانست.
وی با بیان این که آفت ها همواره عزاداری سید الدشهد را تهدید می کند و دشمن نیز من هموراه در حال برنامه ریزی در این عرصه است، گفت: از  جمله این آفت ها رواج شور و رفتار های نا متعارف عاطفی در هیئت هاست که نشان از حلول افراط گرایی در الگوی عزاداری است.
حجت الاسلام والمسمین اسکندری با بیان این که عزادارای معیار از منظر شرع مقدس اسلام در سیره ائمه معصوم برای امت اسلامی ترسیم شده است، گفت: باید به حقیقت ابعاد مبانی دینی  در عزاداری ها توجه جدی داشت.
وی افزود: تبلیغ دین همواره با محوریت مردم و هویتی مردمی اقامه شده است؛ بر این اساس باید توجه داشت که در مناسک عزاداری پرداختن بیش از حد به مبانی عاطفی و هیجانی زمینه ظهور انحراف هایی در هیئات مذهبی را فراهم خواهد کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: محتوای لازم و معیار در اوصاف معرفتی و معنوی برای عزادارن حسینی از سوی هیات مذهبی کمتر تامین می شود، در حالی که هیئات مذهبی باید قطب معرفت افزایی در بین جوامع اسلامی باشند.
وی با بیان این که هیات مذهبی مهم ترین بستر نشر مبانی اهل بیت علیهم السلام است، خاطرنشان ساخت: اخلاص، اساس یک عزاداری معیار از منظر شرع مقدس اسلام است؛ بر این اساس باید مومنان عزادار در هیئات مذهبی اساس توحید باوری و توحید محوری را بیاموزند.
حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری معرفت به ساحت ائمه اطهار علیهم اسلام را از دیگر رسالت های یک هیات معیار دانست.
انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha