شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شکایت والدین مسلمان قزاقستانی از ممنوعیت حجاب در مدارس

حوزه/ والدین برخی مدارس در شهر «ژانواوزن» در قزاقستان در راستای تصویب قانون ممنوعیت حجاب در مدارس، اقدام به تحریم مدارس کرده و در پی نقض آزادی مذهبی به دادگاه شکایت کرده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در راستای اعلام قانون جدید ممنوعیت حجاب در قزاقستان، دختران محجبه در شهر «ژانواوزن» در قزاقستان غربی، از رفتن به مدرسه محروم مانده‌اند و والدین بیش از 60 دانش آموز با شکایت به دادگاه،  اقدام به تحریم مدارس کرده‌اند.
والدین دانش آموزان با اعلام اینکه از آغاز سال جدید تحصیلی، مدارس به کودکان آن‌ها اجازه شرکت در کلاس‌های درس با حجاب اسلامی را نمی‌دهد، آن‌ها نیز مدارس را تحریم کرده و سیاست‌های جدید اجرا شده در مدارس را نقض آزادی مذهبی دانسته و اقدام به شکایت کرده‌اند.
در این میان مدیریت امور آموزشی در شهر ژانواوزن نیز از والدین به دلیل جلوگیری از رفتن دانش آموزان به مدارس به دادگاه شکایت کرده است. گفتنی است از این پس تصمیم گیری به عهده دادگاه گذاشته شده است.
در جای دیگر، در شهر آکتوب یکی از ساکنان محلی که به دخترش اجازه نداده‌اند با حجاب اسلامی در مدرسه حاضر شود، به دادستانی کل و اداره ریاست جمهوری این کشور شکایت کرده است. 
وی گفته است که ممنوعیت حجاب تبعیض علیه کودکان باایمان مسلمان محسوب شده و قصد دارد تمام تلاش خود را برای لغو قانون تبعیض آمیز به کار بگیرد.
گفتنی است از زمان تصویب قانون ممنوعیت حجاب در کشور قزاقستان از 1 اکتبر سال گذشته تاکنون اتفاقات مشابهی در دیگر نهادهای آموزشی رخ داده‌اند. دولت قزاقستان مدعی است ممنوعیت حجاب را به منظور مبارزه با افراط‌گرایی دینی در پیش گرفته است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha