چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
شرکت مالزیایی، به شرکت‌های چینی گواهینامه حلال خواهد داد

حوزه/درحالی که هزاران شرکت چینی در ۴ منطقه مختلف چین نسبت به ورود به بازار حلال ابراز علاقه نشان داده‌اند، دولت ایالتی جوهور در مالزی شرکت ویژه‌ای را برای ارائه گواهینامه حلال به این شرکت‌ها منصوب کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از thestar، دولت مالزی یک شرکت ویژه را به منظور ارائه خدمات گواهینامه حلال به شرکت‌های چینی خواهان حضور در بازار محلی و جهانی حلال منصوب کرده است. دولت ایالتی جوهور در مالزی، یک شرکت وابسته به نهادهای دولتی را به منظور ارائه گواهینامه حلال به شرکت‌های متقاضی در 4 منطقه مسلمان نشین چین اختصاص داده است.

مهدان مرین، مدیر کل مرکز سرمایه گذاری دولتی جوهور در این باره گفت: این شرکت در فعالیت‌های خود با نهاد ایالتی امور اسلامی جوهور و وزارت امور توسعه اسلامی مالزی همکاری خواهد داشت.

به گفته وی هزاران شرکت چینی در چهار منطقه  سین کیانگ، گانسو، شیان و لانزو در چین هم اکنون در حال تولید محصولات حلال برای مصرف‌کنندگان در سرزمین چین بوده و برخی از آنان نیز به دیگر کشورها صادرات دارند.

وی افزود: هم اکنون نزدیک به 5 هزار شرکت در 4 منطقه چین برای استفاده از لوگوی گواهینامه حلال به روی محصولات‌شان آمادگی نشان داده‌اند. اگر قرار باشد شرکت‌های چینی بازار تجارت حلال را نه تنها در چین بلکه در دیگر نقاط جهان توسعه دهند، بایستی یک گواهی‌نامه حلال استاندارد برای آنان در نظر گرفته شود.

مهدان در ادامه گفت: ما هم اکنون به این منظور دفاتر و آژانس‌های محلی در چین راه اندازی کرده‌ایم و از طریق بازدید از این شرکت‌ها، برنامه‌ریزی‌های لازم را برای ارائه لوگوی حلال به آن‌ها از سوی مالزی مدنظر قرار خواهیم داد.

گفتنی ست صنعت حلال یک تجارت عظیم بین‌المللی بوده و ارزش سالانه 1.5 تریلیون دلار دارد. به علاوه مصرف کنندگان محصولات حلال را تنها مسلمانان تشکیل نمی‌دهند و غیرمسلمانان نیز به تدریج حامی این قبیل محصولات می‌شوند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha