جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین هادی عباسی

حوزه/استاد سطح علمیه قم با اشاره به اهمیت مقتل خوانی در مجالس عزاداری ایام محرم گفت: مقتل خوانی در مجالس عزاداری امام حسین (ع) ضروری است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین هادی عباسی خراسانی، شامگاه چهارشنبه در آیین شال گذاری مداحان و سیاه پوشان محرم بر مقتل خوانی در مجالس عزاداری امام حسین (ع) تأکید کرد و اظهار داشت: باید عین مقتل را برای مردم بازگویی کرده و توسط کلمات مقتل، مجلس را نورانی کنیم.

وی افزود: ضرورت دارد مداحان و مبلغان برای ایام محرم کتاب مقتل را تهیه و در کنار دیگر مطالب سخنرانی خود برای مردم مقتل بازگو کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی با بیان اینکه وقتی مردم پای منبر بنشینند به‌خوبی گوش فرا می‌دهند به‌ویژه در ایام محرم که استقبال بیشتر است، تصریح کرد: ازاین‌رو باید با باور عمیق روی منبر نشسته و با حضور سالار شهیدان در محفل عزاداری مردم را بامعرفت و اهداف والای این امام گران‌قدر آشنا کنیم.

وی با تأکید بر انس روحانیون و مداحان با روایات معتبر ائمه اطهار (ع) گفت: بایستی با روایات معتبر انس گرفت که این موضوع بیشترین تأثیر را در تبلیغ و اثرگذاری مطلب خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به نقش تأثیرگذار امام سجاد (ع) در ترویج اساس قیام امام حسین (ع) اظهار داشت: امام سجاد (ع) در کربلا از قتلگاه پلی به زمانه‌ها زدند و این امام. بزرگوار بیشترین غم را تحمل کردند.

وی با اشاره به رصد مداوم دشمن از عملکرد مداحان و شعرای آیینی گفت: دشمن درصدد کمرنگ کردن عزاداری اباعبدالله حسین (ع) است و این وظیفه مداحان است که در برنامه‌های خود نسبت به تبیین قیام عاشورا اقدام کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی خراسانی تصریح کرد: هر اقدام مداحان در راستای بیان قیام عاشورا قابل‌تقدیر است و انتظار می‌رود در ماه محرم مداحان با پرهیز از خرافه، واقعیت مبارزه امام حسین (ع) با ظلم و کفر را طرح کنند.

وی خاطرنشان کرد: قیام امام حسین (ع) درواقع زنده نگاه‌داشتن دین اسلام و با هدف امربه‌معروف و نهی از منکر بود و امروز مداحان وظیفه دارند رسالت این قیام را در بین اقشار مختلف تبیین کنند.

انتهای پیام/

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha