جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محی الدین بهرام محمدیان

حوزه/ رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی وزارت آموزش و پرورش گفت: در تجدید نظر به دنبال آن هستیم، بحث تفکر، ایمان و عمل و اخلاق که در سند تحول بنیادین آمده است را ارتقاء دهیم و به متون آموزشی نگاه قرآنی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محی الدین بهرام محمدیان، معاون وزیر معاون وزیر آموزش و پرورش در دیدار با آیت الله العظمی سبحانی گفت: امسال 900 عنوان کتاب درسی در آموزش و پرورش داریم که در تجدید نظرآنان  به پایه 11 رسیدیم.

وی گفت: در تجدید نظر به دنبال آن هستیم بحث تفکر، ایمان و عمل و اخلاق که در سند تحول بنیادین آمده است را ارتقاء دهیم و به متون آموزشی نگاه قرآنی داشته باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در کتاب‌های درسی پیشین درس‌هایی چون؛ باران می بارید و انسان متولد می شد، تدریس می گردید، ولی از علت فاعلی خبری نبود، در صورتی که  در قرآن کریم علت غایی آن ذکر شده است، و ما در آموزش و پرورش به دنبال تحقق این ارزش‌ها هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان یاد آور شد: امسال 40 عنوان مجله با 35 میلیون تیراژ در سال برای فرهنگیان منتشر کردیم.

وی گفت: برای انس دانش آموزان به قرآن، علاوه بر تسلط به روخوانی و روان خوانی، آنان را نیز با مفاهیم قرآن آشنا می‌کنیم و به همین دلیل درس عربی را به زبان قرآن مبدل می‌کنیم که دانش آموز در خدمت قرآن باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تعلیمات دینی را از مباحث فلسفی محض به مباحث قرآنی از جمله معاد و توحید تبدیل شده است و همه ساله کتب جدید را خدمت مراجع تقدیم می کنیم تا رهنمود‌های لازم را بفرمایند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha