پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
گفتگو

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: وعاظ و مداحان باید به اهداف تربیتی عاشورا و قیام امام حسین(ع) توجه کرده و آنها را در سخنرانی ها، ذکر مصیبت و مداحی ها تبیین کنند.

حجت الاسلام عباس نظری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین، به برنامه های ایام ماه محرم مبلغین و روحانیون استان قزوین اشاره کرد و گفت: به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ترویج برنامه های دینی و مذهبی، امسال ۱۲۰۰ مبلغ به شهرها و روستاهای استان اعزام می شوند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین افزود: برنامه های تبلیغات اسلامی استان، در سه بخش هیئت های مذهبی، مداحان و مداحان و شبکه های تبلیغی پیش بینی شده و اجرا می شود.

وی ادامه داد: در سومین همایش ویژه مداحان استان قزوین که در شهرستان ها برگزار می شود و مسائل مهمی چون دوری از خرافات، محتوای غلط، سبک های نامناسب برای شرکت کنندگان بیان می شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین ادامه داد: امسال سهمیه استان تعداد ۹۰۰ روحانی و مبلغ است، اما با برنامه ریزی انجام شده، تلاش می کنیم ۱۲۰۰ روحانی و خواهر و برادر به شهرها، روستاها، بخش ها، حسینیه ها، تکایا، هیئت های مذهبی و مساجد استان اعزام شوند و کار تبلیغ در این ایام را به عهده بگیرند.

وی اظهار کرد: حال و هوای محرم که می رسد، دل ها همه به سوی امام حسین(ع) پر می کشد و جوشش احساسات همه انسان های شیفته حق و حقیقت مانند یک معجره الهی مشاهده می شود.

حجت الاسلام نظری خاطرنشان کرد: این که بعد از قرن ها هنوز واقعه کربلا به عنوان یک حادثه ماندگار باقی مانده و ذکر یاد و نام حسین(ع) و مصیبت کربلا همچنان با دل های عشاق معامله می کند، چیزی جز معجره الهی نیست.

وی در ادامه با یادآوری نکاتی برای توجه از سوی مداحان، اظهارداشت: وعاظ و مداحان باید به اهداف تربیتی عاشورا و قیام امام حسین(ع) توجه کرده و آنها را در سخنرانی ها، ذکر مصیبت و مداحی ها تبیین کنند.

حجت الاسلام نظری تصریح کرد: اگر مداحان مطالعه بیشتری در تاریخ و ابعاد مختلف زندگی سالار شهیدان و واقعه عاشورا داشته باشند، می توانند نکات تاثیر گذاری را که شاید گاهی از آن غفلت می شود، بازگو کنند تا آموزه دیگران شود.

وی ادامه داد: عاشورا یک دائرة المعارف بزرگ تربیتی است که اگر مداحان و شعرای آیینی به آن رجوع کنند، موجب تحول و تغییر در دیگران می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha