جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهر بازی معارفی

حوزه/ عده‎ای از طلاب جوان انقلابی، با دریافت پیام «آتش به اختیار» ولی امر مسلمین و شناسایی خلاء های موجود در حوزه کودک و نوجوان دست به ابداع یک شهربازی معارفی با رویکرد دینی زدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، محمد امین توکلی زاده، در نشستی با جمعی از مدیران فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، اصل آتش به اختیار را انجام یک کار تمیز فرهنگی معنی کردند که خوشبختانه عدهای از طلاب جوان انقلابی قم، با دریافت صحیح این پیغام و شناسایی خلاهای موجود در حوزه کودک و نوجوان دست به ابداع یک شهربازی معارفی با رویکرد دینی زدند.

مدیرکل روابط عمومی و امور رسانهآستان قدس رضوی با بیان این مطلب که تقریبا نیمی از زائران حرم مطهر رضوی را قشر خردسال، کودک و نوجوان تشکیل میدهند، افزود: با وجود این جمعیت زیاد، در گذشته تنها با تلاش معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی دو مجموعه کبوترانه و پایگاه‏های آداب زیارت  برای این قشر از زائران در نظر گرفته شده بود که قطعا دامنه وسیعی از مخاطبان را دربرنمیگرفت و برای کودکان و نوجوانی که به حرم مطهر رضوی مشرف می‏شدند، موضوعی برای زیارت، سرگرمی و تفریح وجود نداشت.

توکلی زاده با اشاره به تاثیرپذیری بالای این قشر از جامعه تاکید کرد: با راهنمایی تولیت معزز آستان قدس رضوی که همیشه حامی گروههای خودجوش فرهنگی هستند، با دوستان موسسه تبیان آشنا شدیم و تجربیات این گروه در سه اجرای گذشته مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد این گروه با یک تیم 130 نفره به مدت یک ماه فعالیت خود را در نمایشگاه روابط عمومی آستان قدس رضوی اجرا کنند.

مدیرکل روابط عمومی و امور رسانهآستان قدس رضوی با بیان این مطلب که شهربازی معارفی مصداق بارز کار تمیز فرهنگی از نگاه مقام معظم رهبری است، تاکید کرد: یک گروه از جوانان انقلابی این کشور با آسیب‌شناسی دقیق و صحیح، خلاء موجود در حوزه کودک و نوجوان را با یک ایده جذاب و کار پژوهشی و فکری شناسایی کرده و بدون وابستگی به هیچ ارگان و نهاد دولتی با همت و توانایی خودشان این ایده را اجرا کردند.

توکلی زاده با اشاره به این مطلب که بهترین وسیله برای انتقال مفاهیم به کودک و نوجوان بازی است، افزود: در عرصه بازی خلاء در کشور ما فراوان است و در شهربازیهای ما، اسباب‏ بازی های موجود و بازیهای فضای مجازی و تلویزیونی عمدتا وارداتی است و تعلقی به ما ندارد و آثار مضر فرهنگی در جامعه ما مشهود است.

وی در ادامه تصریح کرد: پیوست اقتصادی که در امر فرهنگ همیشه از پایههای مغفول بوده است، اینجا میتواند بروز و ظهور پیدا کند، چرا که خانوادهها این خلاء را احساس میکنند و برای دریافت آن هزینه خواهند کرد.

لازم به یادآوری است؛ این جلسه از سلسله جلسات کمیسیون فرهنگی آستان قدس رضوی با موضوع اولویت‏ها و الزامات شبکه مخاطبان کودک و نوجوان پس از بازدید اعضای این کمیسیون از شهربازی معارفی در دفتر مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه آستان قدس رضوی برگزار شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha