جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت‌الله قپانچی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه که در حسینیه فاطمیه کبری ایراد شد، گفت: اقدام رئیس جمهور عراق برای مذاکره در مورد جدایی کردستان مردود است؛ چرا که این مسئله به نوعی طرح جدایی را توجیه می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه که در حسینیه فاطمیه کبری ایراد شد، گفت: اقدام رئیس جمهور عراق برای مذاکره مردود است؛ چرا که این مسئله به نوعی طرح جدایی را توجیه می کند.  

امام جمعه نجف اشرف، پیشروی سریع نیرو های عراقی در آزاد سازی منطقه "حویجه" را از دست گروهک های داعش ارنج نهاد و تصریح کرد: عملیات آزاد سازی "حویجه" شاهد پیروزی های سریع و غافلگیر کننده بود و رزمندگان با روحیه حسینی پیشروی می کنند به گونه ای که فرماندهی نظامی پیروزی چشمگیری را پیش بینی می کند.

حجت الاسلام قپانچی با اشاره به اینکه با نزدیکی موعد همه پرسی اقلیم کردستان، رد این همه پرسی در سطح عراق، منطقه و بین الملل افزایش می یابد، تاکید کرد: اقدام رئیس جمهور عراق در اجرای مذاکرات با بغداد؛ آن هم در صورتی که اگر مذاکره به شکست انجامد به همه پرسی منتهی می شود، اقدامی مردود است؛ چراکه این مسئله به نوعی طرح جدایی کردستان را توجیه می کند.

وی افزود: هیچ تجزیه و جدایی صورت نخواهد گرفت و عراق یکپارچه خواهد ماند و پروژه جدایی به زودی به شکست خواهد انجامید.

سید قپانچی ادامه داد: اسرائیل اولین کسی است که از جدایی کردستان حمایت کرده و همزمان از حمایت برخی کشور های عربی از تجزیه عراق ابراز تأسف کرده است.

خطبه دینی:

امام جمعه نجف اشرف در خطبه دینی به مسئله تقوا پرداخت و گفت: تقوای الهی همان ولایت اهل بیت (علیهم السلام) است.

وی به حلول ماه محرم و ارزش ها و اصول آن اشاره کرد و گفت: امام حسین (ع) فرمودند: (انا قتيل العبرة، ماذكرت عند مؤمن الا استعبر):( من کشته اشک ها هستم، هر زمانی که از من پیش مؤمنی اسمی برده شود، حتما اشک از چشمانش جاری می شود).

سید قپانچی تصریح کرد: امام حسین (ع) کشته راه ارزش ها، اصول اسلام و دفاع از دین، آزادی و انسانیت است اما تنها ویژگی که به ایشان اختصاص دارد این است که امام (ع) کشته اشک هاست و قصه گریه به این معنی است که قلب حسینی باشد و این کلید ارزش ها و اصول است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha