جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی - امام جمعه قزوین

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین، امنیت امروز را حاصل جانفشانی های دوران دفاع مقدس دانست و گفت: به برکت تلاش های جمهوری اسلامی کشورهای تحت ستمی که استکبار آمریکایی و همراهانش تلاش می‌کردند آن‌ها را به آشوب بکشانند، به امنیت نسبی دست پیدا کرده‌اند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امروز در جمع معلمین و دانش آموزان با اشاره به پیوند آغاز سال تحصیلی جدید، حماسه عاشورایی امام حسین(ع) و هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: خدا را شاکریم که سال تحصیلی جدید را در سراسر میهن اسلامی در فضای امنیت و آسایش آغاز می‌کنیم و این مهم به برکت رشادت‌ها و جانفشانی‌های دوران دفاع مقدس به دست آمده است.

وی به نقش جمهوری اسلامی ایران در ایجاد امنیت و ثبات در منطقه اشاره و تأکید کرد: خدا را شاکریم به برکت تلاش های جمهوری اسلامی کشورهای تحت ستمی که استکبار امریکایی و همراهانش تلاش می‌کردند تا آن‌ها را به آشوب بکشانند، به امنیت نسبی دست پیدا کرده‌اند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه خداوند قرآن را با آیات تعلیم و تربیت آغاز کرده است، افزود: در اولین آیاتی که نازل شده است، خداوند خطاب به رسول گرامی اسلام(ص) فرموده: «اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ».

 وی عنوان کرد: خداوند با بیان آیه شریفه «الَّذِی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ»، خودش را آموزگار معرفی کرده است و تأکید می‌کند پروردگار تو همان کسی است که به وسیله قلم آموخت و این سمت آموزگاری را به پیغمبر(ص) عنایت کرد و فرمود رسول خدا(ص) به شما چیزهایی آموزش می‌دهد که اگر از ایشان نیاموزید هرگز به آن آموزه‌ها دست نخواهید یافت.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی بیان داشت: ما وظیفه داریم خودمان را برای پذیرش تعالیم الهی که دل‌های شایسته و لایق را می‌طلبد، آماده کنیم و بدانیم علم و گناه و ‌علم و لهو و لعب با هم جمع نمی‌شوند زیرا علم حقیقی است که از آموزه‌های وحیانی به ارمغان می‌آید و خداوند تأکید کرده علم را فقط پاکان فرا می‌گیرند.

امام جمعه قزوین در پایان گفت: در روایات آمده اگر کسی خودش را چهل شبانه روز برای خدا خالص کند، چشمه‌های دانش و معرفت از دلش به جوشش در می‌آید و بر زبانش جاری می‌شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha