سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام جعفر ناصری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ناصری گفت: تمامی رفتارهای ما با استاندارد الهی سنجیده می شود و باید بآنها را تراز اهل بیت(ع) و قرآن تطبیق دهیم

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین جعفر ناصری، در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) اصفهان، به مناسبت ایام محرم اظهار کرد: نکته اساسی در زندگی، نیاز ما به مسئله رشد همه جانبه در محضر بزرگان و فضلا است.

رئیس بنیاد علمی فرهنگی هاد عنوان کرد: هر عملی انجام می دهیم می تواند به صورت شناور باشد و سعادت مندی یا عدم سعادت مندی انسان ها را به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: در قرآن بر انجام عمل صالح بسیار تاکید شده است و این نکته را یاد آور می شود که انسان رو به خسران است و بایستی عمل صالح انجام داد تا در تمام عمر خویش اخلاق درو کند.

حجت الاسلام والمسلمین ناصری اظهار کرد: سرنوشت تمامی انسان ها به دست خودشان رقم می خورد، اگر خلق نیکو بکارید سرنوشت درو می کنید و در این حالت هیچگاه دچار افراط و تفریط نخواهید شد، چرا که عمل صالح خلق را تغییر خواهد داد.

رئیس بنیاد علمی فرهنگی هاد با اشاره بر اینکه بیاندیشید در گردونه دنیا کجا هستید، تصریح کرد: انسان قابل رشد و قابل تغییر است و می تواند با کنترل رفتار و اعمال خود درصدد درمان و باز کردن راه های امید بر آید.

حجت الاسلام والمسلمین ناصری با بیان این که عمل صالح به خلق تبدیل می شود و خلق به سرنوشت و تمامی آن ها به نفس آدمی بستگی دارد و قائم بر نفس اوست، افزود: گاهی انسان ها دچار جهل می شوند، ولی جهل مرکب انسان ها را به گمراهی و بیچارگی می کشاند.

وی اظهار کرد:  تمامی رفتارهای ما با استاندارد الهی سنجیده می شود و باید بآنها را تراز اهل بیت(ع) و قرآن تطبیق دهیم و به محض ورود به فضای طلبگی بدانیم برای علم، خدا و حقیقت قدم بر می داریم.

حجت الاسلام والمسلمین ناصری با تاکید بر باور های کاذب، گفت: بندگی خداوند غرور ندارد و شکستگی سرمایه بندگی و راه انبیاء و بزرگان و حاصل علم و کمالات است.

وی با اشاره به جو و فضای اطراف به عنوان عامل موثر در خطا، اظهار کرد: راه تقوا و گذشت بسیار آسان و لحظه ها همچون ملک است که باید قدر لحظه های زندگی خویش را بدانیم و برای خدا مراقبت و محافظت کنیم .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha