پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه یزد

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه یزد یکی از اصلی‌ترین کانون‌های تربیت کودکان و نوجوانان را مدارس دانست و تصریح کرد: مدارس باید بحث تربیت دینی دانش‌آموزان را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند و نسبت به آشنا کردن آنها با مبانی دین مبین اسلام اهتمام داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، صبح امروز در آیین آغاز به کار مدرسه معارف دخترانه استان یزد با اشاره به این که استکبار با تمام توان تلاش می‌کند که جوانان مسلمان به ویژه جوانان ایران را از فرهنگ دینی دور کند، اظهار داشت: دشمنان اسلام برای این هدف برنامه‌های مختلف در نظر داشته و دارند.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد، خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات دشمنان در راستای کم رنگ کردن ارزش‌های دینی در جامعه، فروپاشی کانون خانواده و ترویج زندگی تک فردی و زندگی با حیوانات است و برنامه‌های مختلفی هم در این زمینه دارند.

امام جمعه یزد افزود: در عصر حاضر دشمنان اسلام به واسطه در اختیار داشتن رسانه‌ها و ابزارهای تبلیغی مختلف فعالیت‌های ضد دینی و ضد فرهنگی خود را گسترش داده‌اند و برای آن هم هزینه‌های بسیاری انجام می‌دهند.

وی یکی از اصلی‌ترین کانون‌های تربیت کودکان و نوجوانان را مدارس دانست و تصریح کرد: مدارس باید بحث تربیت دینی دانش‌آموزان را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند و نسبت به آشنا کردن آنها با مبانی دین اسلام اهتمام داشته باشند.

ناصری یزدی با تاکید بر این که آموزش و پرورش در حال حاضر به مباحث علمی بیش از مباحث تربیتی و دینی توجه دارد، گفت: مدارس معارف الگوی بسیار خوبی در ارتباط با توجه همزمان به تربیت دینی و مباحث علمی دانش‌آموزان است و می‌تواند در دیگر بخش‌ها دیده شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهمی که در ارتباط با دانش‌آموزان وجود دارد این است که آنها در آینده مسئولیت این کشور را به عهده می‌گیرند و در صورتی که به تربیت دینی آنها توجه نشود، نمی‌توانند حکومت اسلامی را به درستی اداره کنند.

وی افزود: قطعا ضرورت دارد که در ارتباط با مباحث علمی در مدارس جدیت وجود داشته باشد و دانش‌آموزان تمام تلاش خود را برای فرا گرفتن مباحث دینی به کار گیرند ولی در کنار آن باید به بحث تربیت هم توجه داشته باشیم و نگذاریم نسبت به مباحث دیگر کمرنگ شود.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha