جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
یعقوبی

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به این که اگرچه امروز جنگ تن‌به‌تن نداریم، اما جنگ بزرگ و گسترده‌ای علیه ارزش‌های ما در دنیا طراحی شده، تصریح کرد: اگر جوانان به‌عنوان افسران جنگ نرم از این موضوع غافل باشند، دشمن همه ارزش‌های ما را از بین خواهد برد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی پیش از ظهر امروز در یادواره ۴۱۷ شهید دانش‌آموز استان، اظهار داشت: روح انقلاب اسلامی ایران الهام گرفته از نهضت امام حسین (ع) است.

وی  با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، افزود: محرم نام آشنایی برای ملت ماست و در تمام وجود ما عجین شده و انقلاب ما روحش الهام گرفته از نهضت امام حسین (ع) است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با  بیان اینکه در شرایط امروز، دشمن با شکل‌های گوناگون به میدان مقابله با جوانان آمده، گفت: باید با بصیرت، دشمن و اهداف او را به‌خوبی بشناسیم و در برابر هجمه‌هایش مقاومت و دفاع کنیم.

وی با اشاره به اینکه اگرچه امروز جنگ تن‌به‌تن نداریم، اما جنگ بزرگ و گسترده‌ای علیه ارزش‌های ما در دنیا طراحی شده است، تصریح کرد: اگر شما جوانان به‌عنوان افسران جنگ نرم از این موضوع غافل باشید، دشمن همه ارزش‌های ما را از بین خواهد برد.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی تأکید کرد: باید با هوشیاری و بصیرت تمام، خود را در جبهه حق تقویت کنیم و قدرت و آگاهی سیاسی خود را برای مقابله با دشمن افزایش دهیم.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اصول زندگی جوانان، اظهار داشت: نشاط جسمی، روحی، فکری و علمی باید در کنار هم باشد، چراکه تحصیل بدون تهذیب و  نشاط جسمی خطرآفرین است.

وی با بیان اینکه شهیدان به ملت ایران درس مقاومت و ایثار آموختند، گفت: به‌طورقطع این درس شهدا تا ابد در کلاس ملت مقاوم ایران در حال بازخوانی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان این که برگزاری یادواره‌های شهدا برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان ضرورت دارد، افزود: دشمنان همواره تلاش داشته تا جوانان را از ارزش‌های انقلاب دور سازند، ازاین‌رو برگزاری این‌گونه یادواره‌های شهدا امری لازم است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در ادامه با اشاره به این که دانش آموزان سرمایه‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، تصریح کرد: فعالیت‌های دانش بینان شما خنثی‌کننده اثر تحریم‌ها است.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران توسط فعالیت‌های دانش‌بنیان شما دانش آموزان می‌تواند در مقابل تحریم‌های دشمنان خودش را ایمن کند و به یک توسعه پایدار برسد.

امام‌جمعه بجنورد با تأکید بر اینکه مسئولان باید از این ثروت بیشترین استفاده را بکنند تا نظام جمهوری اسلامی ایران به موفقیت روزافزون و سعادتمندی برسد، خاطرنشان کرد: هرکدام از شما دانش آموزان عنصری قوی و مستحکم برای جمهوری اسلامی ایران هستید که سبب به وجود آمدن یک کشور بزرگ در تمامی زمینه‌های علمی، فرهنگی و مقاومتی هستیم و امیدواریم بتوانیم با کمک شما دانش آموزان در این سنگر جهادی با غفلت‌ها و جهل مبارزه کنیم.

گفتنی است، هم‌زمان با نخستین روز از مهرماه و دومین روز از هفته دفاع مقدس٬ یادواره 417 شهید دانش‌آموز خراسان شمالی٬ با حضور مردم و خانواده معظم شهدا در دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا بجنورد برگزار شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha