پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام فاطمیان

استاد حوزه علمیه قزوین گفت:امر به معروف و نهی از منکر در جهت اصلاح جامعه و تضمین کننده سلامت و بقای جامعه است و نقش موثری در زدودن مفاسد اجتماعی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی فاطمیان، امروز در مراسم سوگواری سالار شهیدان و گرامیداشت هفته دفاع مقدس در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) استان قزوین گفت:  بی شک اگر امر به معروف در جامعه انجام نشود، احکام اسلامی نیز اجرا نخواهد شد و سلامت و امنیت اجتماعی نیز وجود نخواهد داشت.

وی افزود:  برای اینکه بتوانیم دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه اجرا کنیم و بسترهای لازم را ایجاد نماییم، چرا که بزرگترین امر به معروف اطاعت خداوند و بزرگترین منکر دوری از طاغوت و مفسدان اجتماعی است.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) شهید امر به معروف و نهی از منکر است و در واقع قیام خونین کربلا بر پایه این امر مهم بود و ما شیعیان عشق و علاقه ای که به سیدالشهدا داریم و باید به فریضه امر به معروف و نهی از منکر توجه ویژه ای داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: حضرت امام حسین (ع)  با چهار هدف احیای مظاهر و نشانه های اسلام راستین، اصلاح و بهبود وضع مردم، مبارزه با سمتگران اموی و فراهم ساختن بستری مناسب برای عمل به احکام اسلامی قیام کردند.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمیان خاطرنشان کرد: قیام امام حسین (ع) ضد حکومت ظالم بنی امیه بر اساس دستورهای صریح قرآن و پیامبر اسلام ( ص ) مبنی بر تامین و گسترش فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بوده است.

وی اظهار کرد: اگر نظام انقلاب اسلامی در برابر تمام دشمنان ایستادگی کرده است به دلیل احساس مسؤولیت ملت ایران در برابر زیاده‌خواهی دشمنان بوده، بنابراین اگر ملت ایران در برابر رفتار نادرست اطرافیان خود واکنش نشان دهند و آنان را هدایت کنند می‌توانیم فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه اجرایی کنیم.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک نظارت همگانی و مردمی است که همه باید در مقابل آن احساس مسئولیت کنند و امر به معروف و نهی از منکر موضوعی است که امام حسین(ع) آن‌چه را که برای ترویج  آن در اختیار داشت، تقدیم خداوند کرد.

وی ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اشاره وبیان داشت: هفته دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی است، لذا همه باید خود را مدیون خون شهدا بدانیم و با شرکت گسترده در مراسم گرامیداشت این هفته یاد شهدا را زنده کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha