پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
چادگان

حوزه/ حجت الاسلام سلیمانی با تاکید بر این که هر کسی توفیق «فقیه شدن در دین» را ندارد، گفت: منابع درسی در حوزه های علمیه در سه بُعد اعتقادی، اخلاقی، احکام است که تهذیب نیز به آن اضافه می‌شود و اولین گام برای تهذیب را خود طلبه باید بردارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی، در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه الزهرا(س) چادگان، خطاب به طلاب جدید الورود، گفت: بدانید در این مسیر با نکات منفی رو به رو خواهید شد و بعضی از افراد ذهن شما را هدف قرار می‌دهند و مثلاً می گویند شما استعداد خوبی داشتید، حیف شد که طلبه شدید؛ در کل جریان انقلاب و جریان اسلام هم چنین منفی بافی هایی بوده است.

امام جمعه چادگان افزود: چنین رفتاری در زمان صدراسلام هم بود، به نحوی که در برخی از  آیات قرآن اشاره به این که پیامبر(ص) را مسخره و ایشان را متهم به مسائل خاص چون جنون و شاعری می‌کردند، آمادگی این را داشته باشید که برخی از افراد پس این که فهمیدند شما طلبه شده اید، به شما بگویند دیگران که طلبه شدند چه از لحاظ دنیایی و چه از لحاظ آخرت چه کردند.

وی ادامه داد: حال باید در این میان چه کرد؟ جواب ما یک کلمه است همان جوابی که پیامبر(ص) و معصومین(ع) دادند، بگوییم ما راه را تشخیص داده ایم، کسی که راه را تشخیص داد و هدفش مشخص است، نباید از آسیب ها بترسد.

امام جمعه چادگان تصریح کرد: بهترین درسی که از عاشورا می‌توان گرفت درس صبر و مقاومت در راستای رسیدن به اهداف است و همان طور که امام حسین(علیه السلام) در مقابل صحبت های منفی که به ایشان می رسید یک جمله فرمودند «خدا خواست که ما برویم». همه نمی توانند فقیه شوند، اما خدا وقتی می خواهد به عبدی خیری برساند او را فقیه در دین می‌کند.

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به اهمیت تهذیب گفت: منابع درسی در حوزه های علمیه در سه بُعد اعتقادی، اخلاقی، احکام است که تهذیب نیز به آن اضافه می‌شود و اولین گام برای تهذیب را خود طلبه باید بردارد.

امام جمعه  چادگان در پایان طلاب را به خوب درس خواندن سفارش کرد و گفت: زندگی نامه علما را مطالعه کنید تا بدانید علما چگونه به این مراتب دست یافتند، آن ها برای رسیدن به این مراتب زحمات و سختی های فراونی کشیدند، آیت الله بروجردی(ره) آن قدر مطالعه داشت که متوجه گذر زمان نمی شد تا اینکه صبح می شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha