پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
روحانیت و دفاع مقدس

حوزه/ حجت الاسلام حسینی، انتقال ارزش های ایثار و شهادت به نسل جوان جامعه را راهکاری موثر در مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن برشمرد و گفت: در این راستا طلاب و مبلغان باید در جهت تقویت روحیه ایثار و شهادت در بین نسل جوان جامعه همت نمایند .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام سید حبیب الله حسینی، امروز در همایش «رهسپاریم با ولایت تا شهادت»، در جمع طلاب مدارس علمیه خرم آباد با بیان اینکه طلاب باید خود را به سلاح ایمان و تهذیب نفس مجهز کنند، گفت: طلاب با تقوا و رعایت اصول اخلاقی ارزشی می توانند در تبلیغ خود به موفقیت دست یابند و رسالت خطیر اطلاع رسانی دینی و فرهنگی خود را انجام دهند .

وی با بیان اینکه طلاب باید با تقوا و تهجد در دست یابی به مکارم اخلاقی و ارزشی تلاش نمایند، خاطر نشان کرد: توجه به معنویات و توسل به اهل بیت (ع) از جمله نکاتی است که طلاب باید برای ارتقاء  معنویت روزافزون نفس خود به آن توجه ویژه ای داشته باشند .

این روحانی جانباز، خداباوری را از جمله شاخصه های مهم در تهذیب نفس برشمرد و خاطر نشان کرد: خداباوری،خداپذیری، خودشناسی و خداترسی از جمله شروط اساسی برای کسب معنویت درونی در بین افراد است.  اگر خداباوری و خدامحوری در زندگی افراد حاکم باشد فرد می تواند با بهره گیری از منابع نورانی قرآن و اهل بیت (ع) از چالش ها و ناهنجاریهای اجتماع رد شود و به سر منزل کمال و سعادت رهنمون شود .

وی با اشاره به اینکه امروز طلاب و مبلغان باید در انتقال ارزش های دینی و اخلاقی به افراد جامعه کوشا باشند، بیان داشت: مبلغان با سعه صدر، اخلاص و دلسوزی در تربیت نسلی مومن،انقلابی و جهادی برای نظام اسلامی کوشا باشند .

حجت الاسلام حسینی در پایان انتقال ارزش های ایثار و شهادت به نسل جوان جامعه را راهکاری موثر در مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن برشمرد و گفت: در این راستا طلاب و مبلغان باید در جهت تقویت روحیه ایثار و شهادت در بین نسل جوان جامعه همت نمایند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha