جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام آشتیانی

حوزه/ حجت‎الاسلام والمسلمین آشتیانی با اشاره به اینکه انقلاب ما حاصل اخلاص این ملت بود تداوم پیروزهای بر دشمنان را مشروط به حفظ همین روحیه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‎الاسلام والمسلمین آشتیانی در مراسم شب چهارم عزاداری سیدالشهدا(ع) در حسینیه شهدای قم گفت: وی گفت: ملتی که مثل ملت ایران برای خدا و رهایی از استبداد و استکبار قیام کرد این گونه در محاصره قدرت های بزرگ قرار می گیرد ولی با همین توکل واخلاص به کار خود ادامه خواهید داد و به آرمان‎های الهی چنگ می زنیم و توطئه های دشمنان نیز چنانکه تا کنون بی ثمر بوده از این به بعد نیز بی ثمر خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت فطرت شناسی گفت: انسان با فطرت خود می‎تواند به شناخت واقعی از خدا برسد.

این استاد حوزه افزود: یکی از مصادیق" من عرف نفسه "همین مساله است که انسان با شناخت کاملی که از فطرت خود به دست می آورد به خوبی می‎تواند خداوند را در عمق فطرت خود پیدا کند.

عضو جامعه مدرسین بیان کرد: فطرت همان چیزی است که به تعبیر امام صادق(ع) زمانی انسان آن را می‎فهمد که از همه دنیا قطع امید می‎کند و این فطرت پاک بدون هیچ حجابی در آخرین لحظه و آخرین امید، خداوند را صدا می‎زند.

حجت‎الاسلام والمسلمین آشتیانی اظهارکرد: انسان‎ها به دلیل فراموشی بر علیه فطرت خود برخواسته در مقابل خداوند طغیان می‎کنند؛ هرگاه که چراغ فطرت خاموش شد سرکشی انسان نیز آغاز می‎شود.

وی گفت: انسان‎ها اکثرا زمانی به یاد خدا می‎افتند که در مشکلات گرفتار می‎شوند ولی همین که با یاری خدا فراغتی حاصل شد، اولین کسی که او را فراموش می‎کنند همان خدایی است که انسان را از این مشکل نجات داد.

حجت‎الاسلام والمسلمین آشتیانی بیان کرد: رمز صعود انسان‎ها به درجات الهی، اخلاق و عمل نیک و تقوا است که امام حسین(ع) در قیام خود همه آنها را متجلی کرد و به همین گونه سال به سال به پیروان و ارادتمندان ایشان افزوده می‎شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha